Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 18

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 18   Tue Jun 08, 2010 4:13 am

Assalamu’alaikum..

Seorang gadis berbaju biru memberi salam.Melangkah masuk di bibir muka kelas 1 Mahathir.Berbaju kurung digayakan dengan tudung yang sepadan warnanya dengan warna baju.Berjalan dengan penuh lenggok kemelayuan,sopan sekali.Aku hanya memandang.Macam pernah tengok sahaja.Tapi siapa?Biar je la…

Aku meneruskan kerjaku.

Kedengaran dia berborak dengan bapa saudaranya.Aku hanya mencuri-curi dengar perbualan mereka.Sambil-sambil itu,aku amati suara Balqis.Memangsah!Aku pernah jumpa dia ni.Tapi
siapa,dimana dan bila.Ligat fikiranku bergolak mencari jawapan sesuai untuk pertanyaan hatiku.

“Hafiz…Mari sini kejap”panggil Cikgu Haziq.

Aku pantas bangun lalu mendekati cikgu.

“Ya..cikgu?”

“Tolong cikgu boleh?Kamu pergi dekat kereta cikgu pastu ambil kotak dengan printer hantar ke meja cikgu”pinta cikgu.

Aku mengangguk faham.Tanpa bertanya,aku terus menuju ke kereta cikgu.Fikirku lebih pantas aku buat kerja lebih cepat dapat aku pulang.Aku memikirkan tentang Dania dan Zulaikha.Masing-masing sedang menanti kehadiranku.Aku meneruskan hala tuju pantasku ke kearah kereta guruku.

Tiba..

Aku memandang kearah dalam keretanya.Mencari bayang kotak dan printer.Hah!Tu dia.Dibahagian belakang,tempat penumpang.Aku membuka pintu belakang sebelah kiri.

Tap!
Tap!
Tap!

Aku mencuba beberapa kali.Kereta berkunci.Aduss….Satu kesilapan diriku,terlalu gopoh hingga lupa meminta kunci kereta.Nampaknya terpaksalah aku kembali ke kelas meminta kunci.Aku memalingkan badanku dari kereta.Balqis?Dia ada dihadapankku,hanaya berjarakkan beberapa meter sahaja dari diriku.Dia tersenyum.

“Mencari ini?”kata Balqis sambil tersenyum kecil.Aku bigkas mengmbil kunci dari Balqis,namun sedikit segan.Aku tertawa kecil.Mentertawakan kealpaan diri sendiri.

Tuit!Tuit!..Bunyi kereta Cikgu Haziq.Aku mengambil peralatan yang diarahkan kepadaku.Hiap!Berat juga kalau nak angkat sekali gus kotak berisi dan printer ni.Maknanya aku terpaksalah berulang alik sebanyak dua kali,maklumlah kudratku tidaklah sekuat mana.Balqis hanya berdiam.Melihat diriku membuat kerja.

“Saya teman awak boleh?”spontan dari Balqis.Aku mengangguk sahaja.Perlahan dia mengekoriku dari blelakang.Dia mengirigiku hingga ke bilik guru.Aku memberanikan diri.
“Balqis..Kita pernah jumpa ke sebelum ni?”tanyaku.

“Hmm..Saya pun sebenarnya nak tanya perkara yang sama.Kita macam pernah jumpa”jawab balqis.
Kemudian masing-masing kembali diam membisu.Memikirkan…Bila kita berjumpa?Kami meneruskan langkah untuk pusingan menghantar barang kali kedua.Kali ini menghantar printer pula.Balqis masih bersamaku,mengiringi perjalananku.

Tiba-tiba…

“Haa….Awak ni anak Pak Ngah Hashim kan?!”sergah Balqis.Aku tersentak,langkah kami tyerhenti serta merta.Dia memanggil bapaku dengan panggilan keluarga.Memori diputarkan,aku mengimbas kembali apa kaitan Balqis dengan diriku.Siapa dia?Rupanya….

“Hah…Awak ni anak Mak De Tirah kan?Wan awak Asiah?”aku tidak semena-mena teringat akan peristiwa reunion keluarga tahun lepas.Seramai 394 orang dikumpulkan di padang LIpis dibawah naungan nama ‘Keluarga Hasan’.Reunion untuk penulisan salasilah keluarga,untuk penyusunan kali ke-4 dalam tempoh 100 tahun!Balqis merupakan 5 pupu dariku.Kiranya agak jauh jugak lah.Ibunya yang bersangkutan denagnku kerna ibunya 4 pupu dengan bapaku.

“Jadi kiranya Cikgu Haziq tu adik beradik ayah awak la ye?”pintaku.

“Haah”ringkasnya.

Setelah tahu kami merupakan bawah naungan keluarga yang sama kami semakin rancak berbual.Banyak perkara yang nak dibualkan terutamnaya perihal keluarga.Pelbagai persoalan dirungkai bersama.Sedar tak sedar,berbual hinnga tak sedar kaki sudah pun melangkah masuk kelas 1 Mahathir.

“Ehem…Hebat berbual?”sindir cikgu.Lyana pula memandang sinis

ERK………




EPISOD 18 siap ditulis pada 3.11 8 JUN 2010

_________________
"para pejuang pencari cinta sejati sang bidadari"
"juz a passing through kamen rider"

creation(firework+photoshop+inspiration)+creativity=graphic mastermind
Back to top Go down
View user profile
Nurul Alia tahapian 04-08



Female jawatan : -
Posts : 2
Age : 25
Birthday : 27/09/1991
Reputation : 0
Join date : 08/06/2010
Location : Raub

PostSubject: nice story.... akak ske... hope u success..... wish u best of luck... n thnk 4 invite akak.. im xcted.... [aliya ramli]   Tue Jun 08, 2010 11:43 pm

hafiz hafifi wrote:
Assalamu’alaikum..

Seorang gadis berbaju biru memberi salam.Melangkah masuk di bibir muka kelas 1 Mahathir.Berbaju kurung digayakan dengan tudung yang sepadan warnanya dengan warna baju.Berjalan dengan penuh lenggok kemelayuan,sopan sekali.Aku hanya memandang.Macam pernah tengok sahaja.Tapi siapa?Biar je la…

Aku meneruskan kerjaku.

Kedengaran dia berborak dengan bapa saudaranya.Aku hanya mencuri-curi dengar perbualan mereka.Sambil-sambil itu,aku amati suara Balqis.Memangsah!Aku pernah jumpa dia ni.Tapi
siapa,dimana dan bila.Ligat fikiranku bergolak mencari jawapan sesuai untuk pertanyaan hatiku.

“Hafiz…Mari sini kejap”panggil Cikgu Haziq.

Aku pantas bangun lalu mendekati cikgu.

“Ya..cikgu?”

“Tolong cikgu boleh?Kamu pergi dekat kereta cikgu pastu ambil kotak dengan printer hantar ke meja cikgu”pinta cikgu.

Aku mengangguk faham.Tanpa bertanya,aku terus menuju ke kereta cikgu.Fikirku lebih pantas aku buat kerja lebih cepat dapat aku pulang.Aku memikirkan tentang Dania dan Zulaikha.Masing-masing sedang menanti kehadiranku.Aku meneruskan hala tuju pantasku ke kearah kereta guruku.

Tiba..

Aku memandang kearah dalam keretanya.Mencari bayang kotak dan printer.Hah!Tu dia.Dibahagian belakang,tempat penumpang.Aku membuka pintu belakang sebelah kiri.

Tap!
Tap!
Tap!

Aku mencuba beberapa kali.Kereta berkunci.Aduss….Satu kesilapan diriku,terlalu gopoh hingga lupa meminta kunci kereta.Nampaknya terpaksalah aku kembali ke kelas meminta kunci.Aku memalingkan badanku dari kereta.Balqis?Dia ada dihadapankku,hanaya berjarakkan beberapa meter sahaja dari diriku.Dia tersenyum.

“Mencari ini?”kata Balqis sambil tersenyum kecil.Aku bigkas mengmbil kunci dari Balqis,namun sedikit segan.Aku tertawa kecil.Mentertawakan kealpaan diri sendiri.

Tuit!Tuit!..Bunyi kereta Cikgu Haziq.Aku mengambil peralatan yang diarahkan kepadaku.Hiap!Berat juga kalau nak angkat sekali gus kotak berisi dan printer ni.Maknanya aku terpaksalah berulang alik sebanyak dua kali,maklumlah kudratku tidaklah sekuat mana.Balqis hanya berdiam.Melihat diriku membuat kerja.

“Saya teman awak boleh?”spontan dari Balqis.Aku mengangguk sahaja.Perlahan dia mengekoriku dari blelakang.Dia mengirigiku hingga ke bilik guru.Aku memberanikan diri.
“Balqis..Kita pernah jumpa ke sebelum ni?”tanyaku.

“Hmm..Saya pun sebenarnya nak tanya perkara yang sama.Kita macam pernah jumpa”jawab balqis.
Kemudian masing-masing kembali diam membisu.Memikirkan…Bila kita berjumpa?Kami meneruskan langkah untuk pusingan menghantar barang kali kedua.Kali ini menghantar printer pula.Balqis masih bersamaku,mengiringi perjalananku.

Tiba-tiba…

“Haa….Awak ni anak Pak Ngah Hashim kan?!”sergah Balqis.Aku tersentak,langkah kami tyerhenti serta merta.Dia memanggil bapaku dengan panggilan keluarga.Memori diputarkan,aku mengimbas kembali apa kaitan Balqis dengan diriku.Siapa dia?Rupanya….

“Hah…Awak ni anak Mak De Tirah kan?Wan awak Asiah?”aku tidak semena-mena teringat akan peristiwa reunion keluarga tahun lepas.Seramai 394 orang dikumpulkan di padang LIpis dibawah naungan nama ‘Keluarga Hasan’.Reunion untuk penulisan salasilah keluarga,untuk penyusunan kali ke-4 dalam tempoh 100 tahun!Balqis merupakan 5 pupu dariku.Kiranya agak jauh jugak lah.Ibunya yang bersangkutan denagnku kerna ibunya 4 pupu dengan bapaku.

“Jadi kiranya Cikgu Haziq tu adik beradik ayah awak la ye?”pintaku.

“Haah”ringkasnya.

Setelah tahu kami merupakan bawah naungan keluarga yang sama kami semakin rancak berbual.Banyak perkara yang nak dibualkan terutamnaya perihal keluarga.Pelbagai persoalan dirungkai bersama.Sedar tak sedar,berbual hinnga tak sedar kaki sudah pun melangkah masuk kelas 1 Mahathir.

“Ehem…Hebat berbual?”sindir cikgu.Lyana pula memandang sinis

ERK………




EPISOD 18 siap ditulis pada 3.11 8 JUN 2010
Back to top Go down
View user profile
allisa dania



Female jawatan : pemusnah segalanya
Posts : 14
Age : 25
Birthday : 01/05/1991
Reputation : 0
Join date : 13/06/2010
Location : paris

PostSubject: Re: kisahku episod 18   Fri Jun 25, 2010 5:44 pm




jiwang nye!!!!!

ntah pape.....
Back to top Go down
View user profile
NaDya



Female Posts : 3
Age : 21
Birthday : 05/02/1995
Reputation : 0
Join date : 04/12/2009
Location : pahang

PostSubject: Re: kisahku episod 18   Sun Jul 18, 2010 1:47 pm

jiwang gler cter nyh..
'hafiz' 2 ncem cgt ke??
Question Question
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 18   Today at 10:14 pm

Back to top Go down
 
kisahku episod 18
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: