Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 17

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 17   Sun May 02, 2010 1:42 pm

Erk…

“Macam mana nie”Aku mula sedikit risau,bimbang cikgu salah faham.Cikgu kelihatan sedikit terkejut,jelas terungkap diraut wajahnya.Lyana perlahan kembali ke posisi asalnya,begitu juaga aku.Aku menurunkan botol air dari tanganku.Aku menarik nafas dalam.Lyana tertunduk diam.

Tap…

Selangkah cikgu mengundur ke belakang.Badannya dialihkan serta pandangannya.Cikgu beredar meninggalkan kami begitu saja.Aku terpaku dengan tindakan cikgu.Aku saling berpandangan dengan Lyana tanda tidak mengerti.

Aku menghela nafas panjang.Bangkit dari tempat dudukku,melihat sisa yang sedikit bertaburan akibat kekalutan tadi.Aku memandang kearah Lyana,dia mengerti.Kami bersama-sama mengemas tempat makan kami.Sunyi..Diam tanpa bicara,tiada topik untuk aku bualkan.Ahh…mana boleh macam ni.Aku mula mencari topik sesuai.Namanya terlintas dibibirku.

“Lyana..”nyataku lembut.

“Ya…”jawab Lyana ringkas.Dia masih mengemas dan menyapu.Kali ini aku tidak dapt membaca raut wajahnya.Tidak senyum,tidak juga masam..kosong,tidak menonjolkan apa-apa perasaan.Mungkin tidak sesuai untuk berbual pada waktu ini.Perlahan aku pergi,mencapai beg untuk pergi menyalin pakaian.

“Awak nak kemana?”tanya Lyana.Langkahku terhenti.Hampir setapak lagi langkahku hampir ke pintu kelas.

“Nak tinggalkan saya macam tu je?”sekali lagi dia berbica sebelum sempat aku menjawab soalan pertama.Aku menoleh kebelakang sambil tesenyum ringan.

“Tak lah.Saya cuma nak pergi salin baju.Kenapa?”ujarku.Wajah Lyana masih begitu.Tiada perasaan.Aku sedikit risau,namun aku sembunyikan dahulu perasaanku.

“Owh..ingatkan awk nak balik”Lyana kembali seperti biasa.Raut wajahnya mula kelihatan semula.Jernih.Tenang hati ini,kerisauan ku beransur hilang.Aku meneruskan langkah,bersegera mnyalin pakaian kerana selepas ini giliran Lyana pula.Kami terpaksa bergilir bimbang cikgu kembali ke kelas tanpa orang didalamnya.Setelah bersiap aku kembali ke kelas.

“Ermm..Lyana,awak pulak”ujarku sambil mengemas beg ku.
“Ok.Saya pulak”Lyana beredar.Tiba-tiba dia patah balik.
“Awak pegang beg sy yerr..”aku menjawab tanda bersetuju dengan senyuman.Dia ke tempat duduknya mengambil sesuatau.Beg yang lain.Dia terus menuju ke luar kelas.Begnya masih ditanganku.Zipnya semua terbuka.

Pap!

Sebuah buku jatuh terkeluar.Tebal bukunya.kelihatan seperti sebuah diari.Kultnya hitam.Aku meletak beg Lyana ke sisi.Badanku turunkan tertunduk sedikit mengambil buku itu.Tertulis disitu “Permata hati”.Aku membelek muka pertama,terpampang biodata peribadi penuh Lyana.Jariku terus membelek mencari isi.Hinggalah satu muka surat…

30 Disember 2006
Beberapa lagi sesi persekolahan akan bermula.Namun tiada tergerak dihati ini untuk kembali bersekolah.Hari ini,aku menemani ibu saudaraku melawat rakannya di Temerloh.Aku hanya mengekorinya,lagipun tiada yang aku jika duduk dirumah.Tapi hari ini sesuatu telah mengubah corak kehidupanku.Dia….
Siapa dia?Muncul tiba-tiba disebelahku.Lagaknya yang bersahaja mengagumkan aku.Dia seorang yang biasa tapi…aku bingung.Apa yang aku rasa istimewanya dia.Hafiz………Itu saja yang sempat aku tahu darinya.Selebihnya hanyalah sorotan indah renungan matanya.

…………….

Hmm…
Istimewa?Apa yang ada padaku?
“Ehem…”secara tiba-tiba cikgu datang di sebelahku.Aku segera menyimpan kembali diari Lyana.
“Hmm…Cikgu ganggu ke?”soal cikgu.
“Eh..Tak de la.Saya memang tunggu cikgu”ringkasku.

“Nah,ni cat lebih.Cikgu bimbang tak cukup.Oh ya..Lyana mana?”terang cikgu.Aku memberitahu cikgu lalu kami memulakan mengemas dan mengecat kelas tanpa Lyana.

Tap..

Cikgu membuka telefon bimbitnya..menelefon seseorang.

“Hello..masuklah.Buat apa lama-lama dalam kereta.Segan?Nak segan apanya?Dua-dua ni pelajar pak su.Ok?”tap..cikgu kembali membantuku.

“Kenapa cikgu?”aku cuba mengambil tahu.
“Ni ha..anak saudara cikgu balqis ada ikut.Tapi dia nak tunggu dalam kereta je.Pastu cikgu suruh dia datang sini.Kejap lagi dia datang la”ujar cikgu.

“Owh…”aku terus membuat tugasku.Membancuh cat.

Selang beberapa minit….

“Assalamua’laikum”



EPISOD 17 siap ditulis pada 12.35 2 mei 2010

_________________
"para pejuang pencari cinta sejati sang bidadari"
"juz a passing through kamen rider"

creation(firework+photoshop+inspiration)+creativity=graphic mastermind
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 17   Sat May 22, 2010 12:56 am

hands up!!!
sape tau balqis ni siapa?!!!

_________________
"para pejuang pencari cinta sejati sang bidadari"
"juz a passing through kamen rider"

creation(firework+photoshop+inspiration)+creativity=graphic mastermind
Back to top Go down
View user profile
Zainul Muhammad



Male jawatan : ڤوستكاون
Posts : 85
Age : 23
Birthday : 24/01/1993
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : منتاكب ڤاحڠ

PostSubject: Re: kisahku episod 17   Fri May 28, 2010 11:00 am

Ank saudra ckgu tu r...
Back to top Go down
View user profile http://zainulmuhammad.blogspot.com/
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 17   Fri Jun 04, 2010 7:01 pm

maaf....kisahku tergendala...

penulis kehilangan diarinya....
dalam proses mengesan kehilangan diari....

_________________
"para pejuang pencari cinta sejati sang bidadari"
"juz a passing through kamen rider"

creation(firework+photoshop+inspiration)+creativity=graphic mastermind
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 17   Today at 2:05 pm

Back to top Go down
 
kisahku episod 17
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: