Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kritikan suatu pembinaan...

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
harakah islamiyyah



Male Posts : 20
Age : 22
Birthday : 12/05/1994
Reputation : 0
Join date : 24/11/2009
Location : fil ardhi

PostSubject: kritikan suatu pembinaan...   Sat Mar 20, 2010 1:39 pm

salam ukhwah dari bumi waqafan...saje nak buang masa sebelum balik skul nak tulis apa yang tersemat di hati...mantan perdana menteri kita yang dikenali sebagai bapa permodenan pernah menyatakan bahawa pembangkang adalah cermin kepada kerajaan..ayat yang sentiasa berada di dalam hati..walaupun beliau sentiasa dikritik atas gaya pemerintahannya yang autokratik dan tidak dapat lari dituduh bersifat kronisme seperti pemerintah-pemerintah lain di dunia,namun arus kemodenan yang dibawa olehnya tidak boleh dipandang remeh..beliau seorang yang suka berterus terang dan kata-kata beliau terutama yang ditulis di atas perlu diambil pengajaran oleh semua orang...sekadar memberi pandanga,suatu kritikan atau kutukan sepatutnya tidak dipandang serong oleh semua pihak sebaliknya perlu mengganggap ia sebagai suatu pembinaan tak kira daripda apa-apa prospek baik dari sudut pembinaan diri atau lain2..macam mana kita nak kenal kelemahan diri kalau kita tak dapat sebarang kritikan..macam mana kita nak tahu apa yang boleh kita perbaiki kalau kita tak tahu kelemahan diri dan macam mana kita nak pertingkatkan suatu institusi kalau kita tak tahu apa kekurangan nya...walaupun ana bukan pro-dr mahathir,tapi ketulusan hatinya nak membangunkan negara memang takleh dipertikaikan..adakah saudara/saudari ingat peristiwa beliau keluar daripada umno pada 19 Mei 2008. Beliau bertindak demikian kerana hilang keyakinan terhadap kepimpinan UMNO sekarang yang gagal membela nasib orang Melayu di negara ini. Dr Mahathir mendakwa UMNO kini hanyalah dijadikan parti untuk mengiktiraf Abdullah sebagai Presiden UMNO dan mengutamakan kepentingan keluarganya (menantunya Khairy adalah Naib Ketua Pemuda UMNO) sehingga membelakangkan negara.sekadar menulis pendapat...kalau boleh kita lahirkan ketulusan hati dalam melaksanakan suatu keputusan dalam hidup kita..berpegang kepada kebenaran dan bukannya sekadar mengikut saja...saper entah cakap selaju-laju kejahatan akhirnya akan dikejar oleh kebenaran (betul ke ayat ni???) maksudnya kebenaran mengatasi segala-galanya..macam dah lari point ni...takper la sekadar itu saja..salam dari bumi waqafan...


p/s :sekadar penegasan,ana bukan pro-Dr Mahathir Mohamad atau UMNO..tak bohong tak tipu...kadang2 ana sukakan kritikan kat life of tahap sebab kritikan tu buat life of tahap jadi makin meriah..terutama rajatahap suatu masa dulu yang tak lekang dengan presepsi sendiri..tak dilupakan juga dengan beberapa orang lain yang tak dapat dikenal pasti..


Last edited by ahmad_afif on Sat Mar 20, 2010 3:55 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
tok arab



Male Posts : 21
Age : 21
Birthday : 02/03/1995
Reputation : 0
Join date : 14/02/2010
Location : kuala lumpur

PostSubject: Re: kritikan suatu pembinaan...   Sat Mar 20, 2010 3:36 pm

Alhamdulillah.... nampak dah ade kesan positif drpd penghijrahan...
ana juga sependapat dengan enta....
bukan pro-dr Mahathir... tp ade benarnye apa yang dikatakan....

mengambil iktibar itu sangat dituntut oleh Rasulullah sendiri;
bukankah Rasulullah sendiri pernah berkata,
seorang mukmin tidak akan jatuh ke lubang yang sama buat kali yang keduanya......

Dalam istilah agama, musuh itu adalah cermin diri kita,
musuhlah yang paling arif tentang kelemahan diri kita,

arifnya musuh dalam bidang ini mengalahkan sahabat kita sendiri.....
jadi disitulah fungsi musuh,
ambil peluang membetulkan diri, dan mempersiapkan diri....

bukan kena cari musuh, tapi musuh sentiasa ada buat mereka
yang berjihad di jalan Allah.....

Pun begitu, jikalau manfaatkan musuh dengan mengikuti
jejak Rasulullah, pasti dari Musuh bertukar Sahabat....

lihat lembaran sejarah, siapakah asalnya Ikrimah bin Abu Jahl,
'Amru al 'Asr, Khalid Al Walid, dan ramai lagi.....mereka2 ini
antara musuh Rasulullah pada mulanya, dan akhirnya memeluk
Islam selepas tertarik akan AKHLAK yang dibawa oleh Rasulullah.....

Wallahu'alam...... maaf ade y terkurang
ana yang x sempurna..........
Back to top Go down
View user profile
Kadoya Tsukasa



Male Posts : 33
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 1
Join date : 19/02/2010
Location : rider world

PostSubject: Re: kritikan suatu pembinaan...   Sun Mar 21, 2010 4:39 pm

astaga...

korang tau x pa korang da buat?
ni laman web sekolah la!!!!
jangan sampai ke situ!!
baik penulisan korang tapi bukan tempatnya!!!!!!



ADMIN PADAM NIH!!!!!

_________________
"pencari nilai hidup yang sejati"
"juz a passing through kamen rider "

I'AM DESTROYER!!

victory(history+life+inspiration)+idea=briliant CONQUEROR
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kritikan suatu pembinaan...   Today at 3:43 am

Back to top Go down
 
kritikan suatu pembinaan...
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: