Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 16

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 16   Wed Mar 17, 2010 3:33 am

“Tapi cikgu..Bukankah isu ketua kelas sepatutnya diselesaikan oleh guru kelas?”tanyaku kepada Cikgu Haziq.

“Oh ya..Lupa saya nak katakan.Saya la guru kelas kamu yang baru..”

“Hah!”terkejut kami satu kelas.

“Baik mulai hari ini kamu ketua kelas ni..Kamu boleh duduk.Next”ujarnya bersahaja.

Kami semua masih dalam keadaan terpinga-pinga.Aku terduduk.Bagaikan tidak percaya tidak semena-mena aku dilantik menjadi ketua kelas.Cikgu melemparkan seketika wajahnya padaku.Aku hanya memandang,cikgu tersenyum sinis.Rakan kelasku yang lain terus-menerus memperkenalkan diri.

“Fiz..Boleh saya duduk sebelah awak?”tanya Lyana dari belakang.Aku mengangguk tanda positif.Lyana mengambil alih tempat duduk Naqi.Aku sempat menoleh kepada Dania.Dia hanya menunduk.Tidak dapat aku lihat ekspresi mukanya.Lyana duduk sambil tersenyum kepadaku.

“Hai..”sapanya.

“Nama saya Lyana.Penolong ketua kelas 1 Mahathir.Awak?”sambungnya.

“Saya Hafiz.Ketua Kelas 1 mahathir”jawabku sambil menoleh kearahnya.Aku terpaku.Pandangan Lyana terus menusuk ke dalam pandanganku.Dup!Dap!Dup!Dap!Jantunku bergetar,seakan pertama kali bertentang mata dengannya.Perasaan pertama kali bertentang mata dengan Lyana tiba.Dunia bagikan gelap seketika dan hanya bercahaya buat kamin berdua.Angin pagi yang masih segar meniup perlahan.Kedinginan sedikit terasa namun pandangan Lyana menghangatkan diriku.

Zaff!!

Mungkin kerana terlalu leka.Lyana terlepas kertas yang berda di bawah tangannya.Ia terbang mengikut alunan angin menderu.Denengan perlahan ketas itu bergerak.Dap….Aku sempat menahan kertas tersebut dari berlalu lebih jauh.Aku mengambil kertas tersebut.
“Kamu punya”tanyaku.Dengan mesra Lyana mengambilnya kembali.

Tiba-tiba kami tertawa kecil bersama.Kadang kala teringat pertama kali kami bertemu,di dalam bas.Indahnya jika saat itu kembali sekali lagi.

“Ehem!”cikgu batuk secara sengaja lalu memandang kearah kami.Argh!!Segannya!!Kami mula mengawal ketawa kami.Aku ingin memulakan bicara bersama Lyana.Tiba-tiba….

Tang!!

Aku terganjak sedikit dari kerusiku.Seseorang menendang kerusiku dari belakang.Niatku ingin berbual kembali bersama Lyana terbantut seketika.Siapa yang menendang kerusiku dari belakang?Dania?!!
Aku menoleh perlahan kea rah Dania.Separuh wajahnya terlindung dengan bayang.Hanya bahagian separuh mukanya kebawah dapat ku lihat.Dari riak bibirnya kelihatan seperti tengah marah.Aku terus memandang kehadapan.

“Hmm..baik semua sudah perkenalkan diri?Bagus…Ermm..saya rasa saya nak hias la kelas ni alat-alat saya dah beli.AJK matapelajaran pagi esok ambil alat dari saya.Oh ye..petang ni saya kk dan pkk datang ke kelas cat mural dalam kelas..boleh Hafiz dan Lyana?”

“Aik?Kami berdua sahaja kah?”aku sedikit pelik.

“Haah.Kenapa ada masalah?Saya tak suka ramai-ramai orang ni.Serabut!!”balas cikgu.

Aku hanya mendiamkan diri begitu juga Lyana.Matapelajaran bermula seperti biasa selepas perbincangan ringkas itu tadi.Hari ini aku memikul tanggungjawab sebagai seorang ketua kelas.Letih juga,ke hulu ke hilir membantu cikgu.Tapi tidaklah seberat mana kerana Lyana sentiasa disisi.Dia merupakan seorang pembantu yang baik.Hampir seharian aku bersamanya.Hari bersama bidadari adalah hari-hari yang seterusnya bagiku.

___________________________________________________

Seperti yang diarahkan oleh Cikgu Haziq.Sebelum waktu habis sekolah,aku dan Lyana perlu menemuinya di bilik guru.Aku pergi ke bilik guru beriringan bersama Lyana.Dengan penuh berkaliber aku melangkah,selaku ketua kelas yang berwibawa aku tonjolkan..Aku ingin jadi seperti yang dibisikkan oleh Lyana sebentar tadi… “Buat saya kagum dengan awak..”
Akan ku buktikan semua itu.Tidak sempat berangan panjang,kami sampai ke bilik guru.

“Assalamu’alaikum..”kataku sambilmembuka pintu.Aku melilau mencari bayang cikgu.

“Ada?”soal Lyana dari belakang.


“Hah!!Kamu..masuklah.Mari kesini.”ujar cikgu Haziq sedikit kuat.Dia memanggil kami kearah mejanya.Kami dengan cepat melangkah kepada cikgu Haziq.

“Nah…ambil cat ni.Pandai-pandailah kamu..”kata cikgu.

“Eh..cikgu tak datang sekali ke?”balas Lyana.
“Maaf la ye..Saya ada hal petang ni..”jawab cikgu bersahaja.

Aku dan Lyana pulang ke kelas.Nampakya kami berdua sajalah petang ni.Biru,merah,kuning, hijau dan ungu.Itu warna yang kami bawa.Sebelum pelajar lain pulang,kami sempat membahagikan tugas kepada ajk keceriaan agar mempersiapkan apa yang patut dirumah.

“Hmm..Lyana…”aku memanggil.
“Ye…kenapa Hafiz?”kata Lyana sedikit manja.Aku suka reaksinya begitu.Comel sekali.
“Kita cat kelas lepas ni yerr..Saya nak pergi surau dulu.Then..Lepas kita makan tengah hari baru la kita cat.Ok?”

“Makan?Kantin kan dah tutup..”Lyana mempersoal.

“Oh ya..Cikgu dah belikan juadah untuk kita tadi.Nasi bungkus dua.Hahaha..”aku tertawa sedikit.Lyana mengikutiku tertawa juga.

Lantas..Aku menunaikan solat zohor.Selepas itu aku terus menuju ke kelas.Menikmati juadah tengah hari bersama Lyana.Bagaikan aku tak percaya,pertama kali aku makan bersama Lyana dalam suasana begini.Hanya beralaskan tikar,nasi bungkus dan air mineral.Lucu bukan?
Kami mula menikmati juadah.Kami hanya berbual kosong agar tidaklah berasa terlalu janggal.Sedang enak menikmati hidangan….

Tap….

“Alamak!!”Lyana terkejut.Airnya tertumpah kerana terkena sikunya.Nasib baik tidak terkena pakaian.Abaikan saja.Hidangan terus dinikamati,nasi berlaukkan ayam masak pedas.

“Hafiz…..”tiba-tiba Lyana bersuara perlahan.Mukanya sedikit merah,air matanya hampir meleleh.Tergigit lada rupanya!Aku memahami apa yang Lyana inginkan.
Aku menyuapkan air mineral kepadanya....Kadangkala aku terfikir.Biarpun serdahana,ia tetap istimewa.



Tok!Tok!Seseorang mengetuk pintu.Kami agak terkejut.Siapa pula yang datang ni?Sepatutnya dah tiada orang.

Tiba-tiba Cikgu Haziq terpacul dihadapan pintu…


EPISOD 16 siap ditulis pada 3.28am 17 mac 2010
Back to top Go down
View user profile
Haibara



Female Posts : 3
Age : 19
Birthday : 22/02/1997
Reputation : 0
Join date : 28/02/2010
Location : dalam bandar

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Wed Mar 17, 2010 6:09 pm

hahaha..dlm klas pon bleh rmantik?siap suapkn air lg tuh!apala agknye reaksi ckgu haziq erk ble nmpk korang b'2 mcm tu?sma2la kite nntikn episod yg sterusnya..
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Wed Mar 17, 2010 7:44 pm

hmmm.....
spe bley teka apa yg jd....

a)Cikgu Haziq marah

b)Cikgu Haziq terkejut

c)Cikgu haziq pergi cam tu je

d)Cikgu Haziq wat tak ngerti....


pilih...jgn x pilih!!!!

_________________
"para pejuang pencari cinta sejati sang bidadari"
"juz a passing through kamen rider"

creation(firework+photoshop+inspiration)+creativity=graphic mastermind
Back to top Go down
View user profile
Nur Aina Syafiqah



Female Posts : 3
Age : 20
Birthday : 25/09/1996
Reputation : 0
Join date : 16/03/2010
Location : Kuantan

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Wed Mar 17, 2010 9:10 pm

hm...para pejuang pencari cinta sang bidadari.....sdap ayt 2...haha....rmntik2 cter n Laughing
Back to top Go down
View user profile
Haibara



Female Posts : 3
Age : 19
Birthday : 22/02/1997
Reputation : 0
Join date : 28/02/2010
Location : dalam bandar

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Wed Mar 17, 2010 10:57 pm

mybe antra jwpn c atau d..
Back to top Go down
View user profile
faz94



Female Posts : 35
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 05/12/2009
Location : kuala

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Thu Mar 18, 2010 10:04 am

em i think c r........ Razz Razz Razz Razz
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Thu Mar 18, 2010 10:29 pm

d kowt...
bile nak update nih!!!!
Back to top Go down
View user profile
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: kisahku ep.16   Fri Mar 19, 2010 7:59 pm

aq pilih mne yg btol..... Razz
Back to top Go down
View user profile
Amirul Asyraf



Male Posts : 9
Age : 21
Birthday : 14/10/1995
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: kisahku episod 16   Fri Mar 19, 2010 11:03 pm

Klo Cikgu Haziq 2 seorg yg berjiwa islam, ana rase a...........
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 16   Today at 3:44 am

Back to top Go down
 
kisahku episod 16
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: