Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 15

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 15   Mon Mar 15, 2010 2:25 am

Hari persekolahanku bermula sepert biasa.Tiada suatu luar biasa pun berlaku.Burung berkicau seperti biasa,ikan bermain tanpa kerisauan dan angin beralun tanpa hilang bayunya.

Namun cuma satu perkara yang masih bermain di benak fikiranku.Tentang Zulaikha dan Dania!!Mana satu harus ku pilih?Aku tak igin melukai keduanya,tak sanggupku lihat wajah muram kerana diriku.Ish!!Kusut fikiranku.Aku biarkan saja persoalan itu bermain di kepala, mungkin saatnya tiba penyelesaian hadir di mindaku.

Hening pagi semakin menusuk.Aku melempar seketika pandangan ke arah luar.Sesegar hijau dedaunan yang mekar dikala pagi.Embun menitis dihujung keindahan pagi.Awan berarak perlahan,cahaya mentari samar-samar memancar bumi.Sekali-sekala kilauan air terpantul cahaya sang suria mengilau.Keindahan alam melupakan akan dilema ku.

Kelas hari ini kelihatan agak tenang,tidak seperti hari-hari sebelumnya,bising.Lyana tiada di belakangku,Dania pula berbual bersama temannya yang lain.Naqi tidak hadir pada hari ini,demam mungkin.

“Fiz….”Zulaikha menyapa.Aku menoleh ke tingkap.Dia menunduk sedikit melihat diriku melalui celahan tingkap.Aku membalas pandangannya dengan senyuman pagiku yang pertama.

“Awak..jangan lupa yerr..”kata Zulaikha.Aku hanya mengangguk tanda aku tidak lupa akan mesejnya malam tadi.Tiba-tiba dia menghulurkan sapu tangan kepadaku.Bercorak garis biru berlatar seikit merah dan dipenjurunya ada tandatangan Zulaikha.


“Untuk awak”spontan kata zulaikha.Tidak sempat aku membuka bicara Zulaikha berlalu pergi.Dia terus menuju ke kelas,hanya kilasan wajahnya terlihat dibibir tingkap.

Angin menderu mengusik tubuhku.Pokok beralun mengikut rentak angin.Dedauan bergerak mengikut ritma alam.Namun semua itu tidak ku hiraukan.Aku membuka sapu tangan tadi kerana ada sesuatu didalamnya.Dengan perlahan aku membuka litupan lipatan demi lipatan.Semakin kuat angin pagi menusuk,sekencang jantungku berdegup.


Sekelopak bunga…

Dunia bagaikan terhenti sebentar.Aku tidak faham erti sebenar,dan sememangnya aku tidak faham hati perempuan disekelilingku pada usia ku sebegini.Masa berdetik perlahan,sama seperti waktu ku ambil untuk memahami apa yang berlaku.Aku berbelah bagi!!Aku keliru!!


Angin sekali lagi menderu kuat…


Meniup kelopak bunga Zulaikha,terawang-awang sebentar di udara.Dengan pantas aku cuba mengambilnya kembali.Kelopak bunga bergerak diatas lantai mengikut riak angin berlalu.Aku cuba mencapainya diatas lantas.Hampir ku capai…….Tap!!!

Ada orang lain yang mengambilnya.Siapa?Mukanya terlindung kerana menunduk kebawah mengambil bunga.Aku hanya menunggu..dia kembali bangun.Lyana…..

“Hafiz..Kenapa awak mengejar bunga yang berlalu pergi dari awak?”sapa Lyana.

“Saya..tak nak kehilangan bunga tu..”

“Fiz.Bukankah bunga yang sentiasa menyerikan hari awak telah berda dihadapan awak.Mengapa mengejar bunga yang tak pasti?”kata Lyana sambil tersenyum.Dalam maknanya,begitu terkesan dihatiku.Aku hanya membalas kembali penyataan Lyana dengan senyuman.Aku kembali ke tempat duduk ku,Lyana mengekoriku.

Tidak sempat seketika memanaskan tempat duduk,guru kelasku masuk buat pertama kali.Semuanya diam.Kami semua berdiri tanpa member sebarang salam kepada guru.Semuanya diam,kami memandang sesama kami sendiri.Barulah kami sedar..Kami belum mempunyai ketua kelas.Kami tergelak sesama sendiri,begitu juga dengan cikgu.Maklumlah ketua kelas berpindah ke sekolah lain,baru bermula hari ini,Lyana selaku penolong pula tidak pernah memangku tugas ketua kelas menyebabkan dia kekok bila ketiadaan ketua kelas.

Hari ini merupakan hari pertama guru geografi masuk ke kelas.

“Hahaha…Baiklah.Baiklah..Duduk semua.Ermm..Nama saya Haziq.Panggil Cikgu Haziq.First skali,saya nak kenal dengan kamu semua dulu.Siapa nak perkenalkan diri dahulu?Angkat tangan”kata cikgu.Semuanya menyepi.Tiada siapa yang berani tampil.

“Ha!!Kalo macam tu.Mula dari kamu dulu.”
Cikgu menunjuk jarinya kearahku.Aku terkejut seketika.

“Saya cikgu?”tanyaku.
“Ye..Kamu.Terangkan tentang nama,tarikh lahir,tempat tinggal dan cita-cita”jawab cikgu.


“Nama saya Hafiz Hafizi,lahir pada 4 mac,ermm….tinggal di taman oak dan saya bercita-cita untuk menjadi seorang perdana menteri”kataku.Tak semena-mena rakan sekelasku mentertawakan diriku.Pantang sekali aku diremehkan!!

“Baik..Siapa yang berani tampil kehadapan dan terus mengambil jawatan ketua kelas silakan terus gelakan saya.Jika tidak mampu jangan sesekali gelakkan saya!!Ada sesiapa yang berani?!”tegasku dengan sedikit nada keras tanda mencabar.Semuanya diam sahaja,takut dengan cabaranku.Aku memandang kearah Lyan,dia mengangguk tanda setuju dengan tindakanku.

“Hmm…bagus kamu ni.Ciri-ciri ketokohan pemimpin tu dah ada.Apa kata kalau kamu je yang jadi ketua kelas?”ujar cikgu.

Aku mengerutkan dahiku…


EPISOD 15 siap ditulis pada 2.22am 15 mac 2010
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Mon Mar 15, 2010 2:35 am

episod seterusnya menyusul 4.00 petang nnti insyaallah

penulis novel ni tak dapat nak janji..tapia dia akan cuba sebaik boleh....

*memori pahit sukar untuk diluahkan
Back to top Go down
View user profile
faz94



Female Posts : 35
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 05/12/2009
Location : kuala

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Mon Mar 15, 2010 11:02 pm

emm.......
hafiz hafizi......
hati2 dlm m'cri cnta.............
hahaha......... Very Happy
Back to top Go down
View user profile
jonghyun_shinee



Male Posts : 27
Age : 22
Birthday : 31/07/1994
Reputation : 0
Join date : 24/11/2009
Location : jeju island

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 7:43 am

aah!!!

HAFIZ HAFIZI be careful!!!!!!!!!!!

hahahahaha
Back to top Go down
View user profile
amiLa_SoLehan



Female Posts : 10
Age : 22
Birthday : 13/01/1994
Reputation : 0
Join date : 12/12/2009
Location : Bandar Jengka

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 10:32 am

beraninye mngaku diri tu hafiz hafifi... lahir pd 4 mac... kate nak jd hafiz je dlu.., rsenye epsod 20 lbih bru tau siape hafiz hafifi... cpat cket tulis tu... takpe faz94, rsenye hafiz tu sorg yg bhati2 kn... huhuhu
Back to top Go down
View user profile
Kadoya Tsukasa



Male Posts : 33
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 1
Join date : 19/02/2010
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 11:39 am

ak plik btul ngan korang nyh!!

x pandai bace ke?atau kurang kasih sayang?!
da terang2 makhluk allah tu tulih HAFIZ HAFIZI...

pe kaitan ngan ngan hafiz hafifi lak??could someone tell me??!!!!!
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 12:11 pm

si kadoya nih nak ckp elok2 ar
chayok hafiz!!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
amiLa_SoLehan



Female Posts : 10
Age : 22
Birthday : 13/01/1994
Reputation : 0
Join date : 12/12/2009
Location : Bandar Jengka

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 12:47 pm

aik takkn kadoya tak tau ape2.... plek hafiz ni kan, bleh brubah jd mcm2 sifat... sape yg kurang ksih syg skrg nih??? huhuhu... did u really want to know??? hehe...
Back to top Go down
View user profile
Nur Aina Syafiqah



Female Posts : 3
Age : 20
Birthday : 25/09/1996
Reputation : 0
Join date : 16/03/2010
Location : Kuantan

PostSubject: Re: kisahku episod 15   Tue Mar 16, 2010 4:25 pm

Assalamualaikum...bes la cter n...rmai jgk org mnat hafiz 2....hti2 mncari cinta ye hafi....hehehe....just wait utk epsd 16 Smile
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 15   Today at 2:03 pm

Back to top Go down
 
kisahku episod 15
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: