Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 13

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:29 am

“Lama tunggu?”tanya ayah Dania.

“Baru lagi la ayah”ujar Dania mesra pada ayahnya.Aku hanya mengunci mulutku,tidak tahu apa yang mampu aku ungkapkan.Aku menurut sahaja.Kakiku yang kaku,aku paksa melangkah masuk ke dalam kereta.
Angin dingin menderu melanggar kulitku.

Tap!!

Aku menutup pintu dengan penuh hemah.Cikgu memulakan pemanduannya.Aku berada di bahagian depan,sekali sekala mataku menoleh ke belakang melihat Dania.Dia menongkat dagu melihat pemandangan luar.Tenang diriku melihat Dania yang kadangkala seperti anak kecil,comel.Tanpa disedari,seguris senyuman dibibirku melebar.

“Hmmm…Mungkin kerana Dania”hatiku berbicara sendirian.Mindaku mula terbang melalui imaginasiku yang meluas.
“Ehem..”

Aku terkejut kecil dengan batuk cikgu.
“Jauh termenung?”


“Tak adalah cikgu..”jawabku ringkas.

“Lepas ni kita pergi ambil basikal kamu,hantar ke kedai basikal.Lepas tu pandai-pandai la kamu.Boleh?”
“Boleh cikgu.Apa yang cikgu tolong ni pun dah cukup baik dah.Terima kasih cikgu”ujarku.

“Ha…Dania.Kamu nak temankan Hafiz balik ke?Boleh naik basikal..”
“Erk…cikgu..”Aku tersentak dengan penyataan cikgu.
“Ha3…saya gurau sajalah”cikgu memotong kata-kataku.

Selang beberapa minit,tiba di perpustakaan awam.Basikalku yang rosak diikat diatas kereta.Terus menuju ke kedai Hong(kedai basikal).Tiba sahaja di kedai Hong,aku mengucapkan terima kasih atas bantuan cikgu.Tangan cikgu ku cium sebagai tanda menghormati dia guru dan lebih tua dariku.Aku memandang Dania.

Hanya satu jelingan manis dan senyuman Dania berikan buatku sebelum pergi bersama bapanya.

GEEK!GEEK!Bunyi tayarku mengesot bocor.
Virago mewahku tolak ke dalam kedai.Virago kesayanganku perlukan servis terbaik.
“Towkay…Tukar tiub tayar depan”pintaku.
“Okay.Okay”sahut uncle Hong.

Jam ditangan ku lihat,hampir berdetik ke jam 2.Aku duduk termenung menunggu pakar kesihatan virago memberikan perkhidmatan terbaik buat kenderaan mewahku.Kesekian itu,bahang matahari yang menerik juga menemaniku termenung.Peluh membasahi pipi.
“Oit…Budak.Lu punya bike gua dah siap baiki”jerit uncle Hong.

“Ok2….”jawabku perlahan.
Setelah membayar dan bertegur sapa dengan cashier aku menuju ke rumah.Angin pada 10km/jam melegakan sedikit bahang yang menyaluti tubuhku.

Srreet!!!

Brek mengejut ku berikan.Sedikit kesan tayar impak dari brek tadi.Aku ingin menguji tayar baruku.Ceh!!
“Lambat balik hari ni?”tanya ayahku.

“Err…transport buat hal”
“Masuk..Makan cepat sikit pastu boleh gi solat”
“Hmm..”jawabku.

Hidangan tersedia,masih suam dan menyelerakan.Perutku diisi penuh,bagi menggantikan tenaga ku yang hilang selama separuh hari.Aku bingkas naik ke bilik,mengambil wuduk lalu menunaikan kewajipan seorang muslim.
Selesai..
Aku membaringkan tubuh.Inginku terlelap tapi ada sesuatu menghantui diriku.Aku mula memikirkan kembali semua yang terjadi pada hari ini.
Bermula pagi tadi,basikal ku rosak.Kemudian naik kereta cikgu Kasim.Dania buat perangai pelik.And then Zuilaikha datang kelas bagi….

“Surat!!!”aku menjerit sendirian.

Oops!!Nasib aku tidak terlalu kuat menjerit.

Aku menyelongkar beg sekolahku mencari surat Zulaikha.Aku dapat rasakan sesuatu yang penting yang ingin disampaikan Zulaikha.Puas aku mencari tapi..

“Kat mana?!!”hatiku meronta.
Dap!!Aku terduduk.Ke mana perginya surat tu?Aku menenangkan diri.Memikirkan secara perlahan.
“Hah!!Kat situ rupanya!!”aku menerpa ke arah bekas penselku.Ku buka….

Kini surat dari Zulaikha berada di tanganku.Jemariku mula membuka perlahan sampul surat.Selembar surat bertulis tangan ku tatap.Tulisan kemas dan cantik sedikit sebanyak menyerlahkan peribadinya yang sebenar.

Kepada insan yang berhati lembut:
Saya mulakan bicara pena saya dengan hati yang tulus memohon maaf atas kekasaran saya tempoh hari.Tidak sepatutnya saya berkelakuan seperti itu kepada orang seperti awak.Awak bukanlah seperti yang saya sangkakan,awak seorang yang baik.Banyak yang saya ingin bicarakan tentang awak.Namun bukan semua mampu dibingkaskan hati melalui ungkapan pena..Biar seringkas ungkapan menusuk ketulusan jiwa.Biar ketandusan hati hilang bila bersemuka…
Boleh saya jumpa awak?

Pukul 3 di perpustakaan awam…
See ya…
Fly with floating rose-Zulaikha

“Hmm…Nak pergi ke tak nak?”tanya kepada diriku sendiri.


EPISOD 13 siap ditulis pada 2.45am 19 Februari 2010
Back to top Go down
View user profile
Ana Muslimiin



Male Posts : 10
Age : 23
Birthday : 16/04/1993
Reputation : 0
Join date : 16/12/2009
Location : Pahang

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:37 am

lmbt btol kuar episod ni.dah lame tggu
Back to top Go down
View user profile http://remajamuslim.friendhood.net/
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:38 am

maaf la ek....
penulis ni sibuk wt power point untuk guruku syang..
saya dah tegur wat awal2..
dia x nak
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:39 am

perlukan episod 14????

hmm.....
Back to top Go down
View user profile
Ana Muslimiin



Male Posts : 10
Age : 23
Birthday : 16/04/1993
Reputation : 0
Join date : 16/12/2009
Location : Pahang

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:41 am

sdar dri ckit.anta la pnulis 2.jgn brpura2
Back to top Go down
View user profile http://remajamuslim.friendhood.net/
tengku aizat



Male Posts : 68
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:41 am

pcat jelah pnulis nie....
sruh haiqal rahmad smbng..ayat dia lg power

_________________
تغكو عيزت حارث
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 10:44 am

hahaha....

mesti lagi gempak ayt haiqal rahmad tu...
bahasa yang indah..
dia kan pandai mengayat..


hmm...teka-teki skit..
rsenyerrr hafiz pergi x jmpe zulaikha???
Back to top Go down
View user profile
tengku aizat



Male Posts : 68
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 11:12 am

entahler

_________________
تغكو عيزت حارث
Back to top Go down
View user profile
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: kisahku 13...   Fri Feb 19, 2010 11:22 am

boleh lak kire kelajuan angin..huhuhu rabbit
Back to top Go down
View user profile
Kadoya Tsukasa



Male Posts : 33
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 1
Join date : 19/02/2010
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 13   Fri Feb 19, 2010 11:30 am

huh?!!!

srius r ko tulis pukul 2 pg.....

let me think.......

hah!!kusut r ko
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 13   Today at 10:17 pm

Back to top Go down
 
kisahku episod 13
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: