Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
miss starshine



Female Posts : 36
Age : 22
Birthday : 02/09/1994
Reputation : 0
Join date : 23/01/2010
Location : australia

PostSubject: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Thu Feb 18, 2010 5:30 pm

Saya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat. Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.


1. Ada yang pakai tudung singkat. Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah ‘kegebuan’ leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.

2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek. Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang ‘gebu’ itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.

3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat. Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?

4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat. Tidak cukup dengan tu pakai ‘kain koyak’ pula. Apabila berjalan, terserlahlah ‘kegebuan’ betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.

5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat, macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin!!!!!!!

6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian. Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.

7. Ada perempuan bertudung, ‘merendek’ pula dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.

8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi. Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.


Syahwat Lelaki

Berkenaan syahwat lelaki ini, saya berpendapat kebanyakan perempuan tidak memahaminya.

Ini kerana perempuan dan lelaki tidak sama dari segi biologi keinginannya.

Lelaki mudah saja naik syahwatnya sedangkan perempuan tidak. Kebanyakan perempuan ingat lelaki macam dia. Itu tidak benar sama sekali.

Seorang rakan saya memberitahu, satu kajian mendapati lelaki terangsang secara puratanya sebanyak 30 kali sehari. Ini sudah semula jadi. Bukan dibuat-buat. Jadi bukan sesuatu luar biasa jika lelaki naik syahwatnya jika melihat aurat perempuan.

Itu normal. Jadi untuk selamat dunia akhirat, lelaki dan perempuan wajib jaga aurat masing-masing. Ikut saranan al-Quran dan hadis. Tafsiran ajaran al-Quran dan hadis disampaikan oleh ilmuan agama seperti khatib Jumaat itu.

Lelaki dan perempuan ikut saja panduan al-Quran dan hadis jika mahu selamat.

Jangan mahu dibantah hukum-hakam agama.
HENDAK SERIBU DAYA..TAKNAK SERIBU DALIH.....

PANDAI-PANDAI LAH NANTI MENJAWAB DAN BERDALIH DIHADAPAN ALLAH....Tak takut ker???

Saya perhatikan sekarang ini ramai perempuan bertudung. Alhamdulillah. Tetapi yang tidak sedapnya, semakin ramai wanita bertudung tetapi tidak menutup bahagian sensitif.

Lepas tu, disalahkan pula lelaki mata keranjang...Lelaki buaya darat...Lelaki mengganggu..Lelaki sexual harashment.....Sape suruh buat-buat suara manja?? Sape suruh ??? Sapa suruh telanjang dikhalayak ramai??? Akhir zaman, wanita berpakaian, tetapi hakikatnya mereka berbogel....Sape yang cakap tu?? :#)

wallahua'lam
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Thu Feb 18, 2010 7:45 pm

huh..
minah2 tudung zaman sekarang..
hmmm.. Question Question Question
Back to top Go down
View user profile
HambaAllahYangHinaLagiKej



Female Posts : 34
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : Bumi

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Thu Feb 18, 2010 11:02 pm

Betul 2 betul......bukan semuanya salah lelaki, kekadang 2 ade perempuan start dlu.......dicnie ana bermohon agar kita dpt berubah termsklah diri ana untuk menutupi aurat kita yang wajib ditutupi....... dan, kalau terserempak ngan kengkwn kita.....,sama2lah kita tegur2 agar mereka menutupi aurat masing2.....

wasalam....
Back to top Go down
View user profile
Muhammad Hudzaifah



Male jawatan : PAI
Posts : 90
Age : 20
Birthday : 20/03/1996
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : ~putrajaya~

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Thu Feb 18, 2010 11:52 pm

btol3...sokong aisyah..
Back to top Go down
View user profile http://tahaplifef2.ning.com
tengku aizat



Male Posts : 68
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Fri Feb 19, 2010 9:52 am

btol,btol.....
artikel yng pnuh dngan kbenaran n ksahihan
tapi hakikatnya muslmin n mslimat kna saling mnjaga diri klu nk trlndung drpd fitnah...

_________________
تغكو عيزت حارث
Back to top Go down
View user profile
saze@_one



Male Posts : 51
Age : 20
Birthday : 30/03/1996
Reputation : 0
Join date : 12/01/2010
Location : b@ND@r Ik@n p@TinG

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Fri Feb 19, 2010 10:54 am

betul
suatu artikel yg sangat
menarik
Back to top Go down
View user profile
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: teransang....   Fri Feb 19, 2010 11:12 am

ooooo..ye ke..? Cool
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Fri Feb 19, 2010 1:04 pm

nice artikel!!!
Back to top Go down
View user profile
skal0vezz



Female Posts : 2
Age : 23
Birthday : 11/08/1993
Reputation : 0
Join date : 19/02/2010
Location : temerloh

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Fri Feb 19, 2010 9:06 pm

em yew r..dak skola agme pown sme jewww...ag trok pomn ader.... Shocked
Back to top Go down
View user profile
arifah94



Female Posts : 2
Age : 22
Birthday : 12/08/1994
Reputation : 0
Join date : 29/01/2010
Location : Temerloh,pahang

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Sat Feb 27, 2010 9:54 pm

btol 2..hrap psnie muslimt dpt brpkain yg cukup syrt ye..
insyaALLAH..
Back to top Go down
View user profile
saze@_one



Male Posts : 51
Age : 20
Birthday : 30/03/1996
Reputation : 0
Join date : 12/01/2010
Location : b@ND@r Ik@n p@TinG

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Sun Feb 28, 2010 2:33 pm

betul tu untuk megelak kan fitnah dan salah faham
Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool Cool
Back to top Go down
View user profile
zafran



Male Posts : 16
Age : 20
Birthday : 09/10/1996
Reputation : 0
Join date : 13/01/2010
Location : raub

PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Tue Mar 02, 2010 10:44 am

bgos artikel nie... hrp para muslimat sdar tntg pntingnye mnjaga aurat
Back to top Go down
View user profile
fitri



Posts : 4
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009

PostSubject: emm   Thu Mar 04, 2010 4:01 pm

artikel ni jgak dah ader dalam permatatahap...

leh gak usha komen yg jemaah antar dlm tu...

wassalam
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari   Today at 2:03 pm

Back to top Go down
 
Ketahuilah Wanita, Lelaki Teransang 30 Kali Sehari
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: