Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 8:53 am

Whoa.. nampaknye ALLAH AZZA WAJALLA masih mngizinkan kita untuk bersama..syukur!! eh..ALHAMDULILLAH…huhu..
Ketika ini saya masih di rumah, setelah selesai solat tadi terus saya bukak laptop demi untuk mendengarkan surah Abasa bacaan imam kegemaran saya iaitu Sheikh Mishary Al- Alafasy..biasanya itulah kebiasaan saya..
Eh! Melalut plak saya nie..ok..hari ini kita akan terus bersama Pakar Motivasi yang masih dalam kesedihan…
.....................................................................................................................................................................


ASSALAMUALAIKUM..

Sebelum pegi lebih jauh wajarlah kita ratibkan setinggi- tinggi kesyukuran buat Maha Pencipta dan Pemegang Cinta..kerana dengan cinta-Nya kita masih dapat menulis dan membaca..

Sebelum ini, kita telah membincangkan tentang hakikat cinta pertama yang sangat hebat. Hari ini saya akan titipkan bberapa kisah yang menerangkan kepada kita tentang kedua-dua jenis cinta pandang pertama:

JENIS 1

Seorang yang alim, penyair Islam yang terkenal dengan nama julukan Al- Ramadi atau nama sebenarnya Yusuf Bin Harun. Pada suatu hari dia berjalan-jalan sepanjang al-‘Atharin di kota Cordoba. Al-‘Atharin adalah tempat yang lebih dikenali tempat berkumpulnya kaum perempuan. Di sana, Yusuf melihat seorang gadis yang telah berhasil mencuri hatinya. Yusuf berasa sangat ingin mengetahuinya. Ia ikutu langkah kaki ke mana saja gadis pujaan itu pergi. Si gadis pegi melewati jambatan, ia menyeberanginya, lalu menghala ke suatu tempat yang terkenal dangan sebutan Rabadh (daerah pinggiran kota).
Tatkala si gadis itu masuk ke sebuah taman milik Dinasti Marwan – terletak di sebuah perkuburan milik keluarga Dinasti Marwan di seberang sungai- ia melihat kea rah Yusuf Bin Harun yang sendirian, jauh dari orang ramai. Ia amati Yusuf sedang memerhatikan dirinya. Si gadis mendekati Yusuf, lalu bertanya padanya,

“Mengapa tuan mengikuti aku?”
Yusuf berterus terang. Ia mengaku amat mencintainya. Mendengarkan jawapan Yusuf, gadis itu terus berkata:

“Jauhkan fikiran itu darimu! Jangan kau pancing kemarahanku! Tidak ada harapan bagimu, dan tidak ada jalan bagimu untuk mendapatkanku”.

“Benar, dengan memandangmu sahaja aku sudah berasa cukup” sahut Yusuf

“kalau Cuma itu silakan saja”.

“wahai gadis pujaanku, kau ini peempuan medeka atau hamba sahaya?”

“Aku hamba sahaya”

“Apa namamu?

“Namaku Khalwah”

“apa?? Khalwah?????


Bersambung….

JENIS 2

“HOI!! Kamu ini penipu!! Kamu sudah berjanji akan menjaga anak buah kamu tetapi nampaknya kamu ini hanya pandai berjanji..penipu!!”. Perit sungguh telinga Zulaikha ketika dimarahi camp komanden pagi itu. Dia sedang mengikuti Kem Bina Diri yang diadakan di Pusat Kokurikulum Jerantut. Nasibnye amat malang dipilih sebagai ketua kumpulan dan pagi itu buat yang kesekian kalinya, dimarahi oleh Yusuf, camp komanden kerana anak buahnya yang melakukan kesalahan. Hatinya membara betul dan rasa benci mula meluap. Dia hanya menunduk. Tidak sanggup memandang muka Yusuf yang amat dibencinya sekarang.

Hari terakhir berada dalam Kem Bina Diri itu amat dinantikan. Pagi ini, perangai yusuf begitu berlainan. Pelik. Dia amat baik kepada semua peserta. Siap bergurau senda lagi. Selepas majlis penutupan, yusuf mendekati zulaikha dan mengajaknya bebicara sebentar.

“Saya faham jika awak amat membenci saya sekarang. Saya menerimanya tetapi saya mahu awak tahu sesuatu. Saya memarahi awak, memalukan awak, bukan dengan niat lain melainkan ingin membina kekuatan dalam diri awak. Kekuatan itu tidak akan datang dengan sendiri. Masalah, rintangan, halangan yang akan membina kekuatan itu dan awak…

Yusuf menghentikan bicaranya. Zulaikha yang dari tadi memandang ke tanah mengangkat mukanya. Mata mereka bertaut seketika. Yusuf tersenyum. Zulaikha kembali menunduk. Terasa sesuatu mengalir dalam dirinya. Rasa yang tidak mungkin digambarkan dengan kata-kata. Sejuk mengalir dari ubun-ubun kepalanya hingga kakinya. Nafasnya berombak sedikit.

“……dapat melaluinya dengan baik. Awak amat berpotensi untuk menjadi pemimpin suatu hari nanti. Dekatkan diri dengan Allah dan jangan sesekali mengingkari perintahnya-Nya. Biar seluruh manusia membenci awak tapi jangan Allah murka dan saya…sentiasa sokong awak..good luck!”

Yusuf berlalu pergi. Zulaikha berasakan langit cerah. Angin yang menyapa terasa membahagiakan. Dia berasakan sungguh gembira. Tidak tahu mengapa tapi yang pasti dia bahagia. Rasa benci dan amarah yang dilontarkan kepada yusuf sebelum ini terbang dibawa angin. Dan angin itu juga yang membawa sesuatu yang terasa membahagiakan, mengasyikkan, dan…..argh..susah sekali untuk mengungkapkannya!



p/s : selepas ini saya akan terangkan ape kaitannya kisah ini dengan tajuk yang kita sedang bincangkan. dan selepas ini akan menyusul..BAGAIMANA INGIN MENGAWAL PERASAAN??-versi ulama"-

nantikan......

bounce
Back to top Go down
View user profile
HambaAllahYangHinaLagiKej



Female Posts : 34
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : Bumi

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 9:03 am

Assalamualaikum...Cerita yang mengasyikkan.Cerita JENIS 2 tu mengingatkan saya pada Kem Islah lak.Ana hrp anta dpt menerangkan cerita nie secepat mungkin,da x sabar da...
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: huh..   Sun Nov 29, 2009 9:04 am

assalammualaikum

hmm..ana xbpe ske kisah yg kedue tu...
hrp jgn smbung kisah yg kedue..

waslm
Back to top Go down
View user profile
Cahaya Petunjuk



Female Posts : 16
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 22/11/2009
Location : Bera

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 9:35 am

Assalamualaiukum,
ana hrp anta dpt menyambungkan plak part mengawal perasaan, because ramai Muslimat and terutamanyer
ana sendiri tidak dpt contro..., ana hrp anta paham....
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 11:22 am

hurm
sambung lagi..
lagi cepat lagi bagos..

sambung2!
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 12:48 pm

sambung ar...
ana nak part yg kedua tu
ia mengingatkn ana pd kem islah
mesti ade kaitan ngan kwn ana
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 3:22 pm

ble la nk update ni???lme tol...
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: hurm...   Sun Nov 29, 2009 5:35 pm

tu la lme btol...hurm Sleep
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Sun Nov 29, 2009 10:11 pm

ade gak ke smbgn..
da mcm telenovela da ni..
samarinda pon ade gak..
huhu..
cpt la smbgnye..
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Mon Nov 30, 2009 3:26 am

bjet giler ko nie hasan.....
menyampah tol ak.....
bajet nur kasih... hahahahaha
Back to top Go down
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: cinta pandang pertama presiden pai   Mon Dec 07, 2009 2:54 pm

a'ah..sme r ngan kem islah.. What a Face
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Tue Dec 08, 2009 5:39 pm

lor....
lambat nyer nak update nie...
Back to top Go down
View user profile
ana_muslimah



Female Posts : 4
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : Temerloh

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Wed Dec 09, 2009 12:12 am

eemmm...f4 ade kls tmbhn kt skola bru blek...sbb tue president x smpt nk smbg age...huhu....arap brsabar
Back to top Go down
View user profile
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Wed May 12, 2010 2:04 am

kisah 2 itu nmpaknyer...bakal kembali...
insyaallah...

_________________
MOTIVATOR + SI MUSOLLIF = AL FATEH 93

PEMBERSIH HATI DARIPADA BELENGGU JIWA DAN EMOSI CINTA
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
CINTA PANDANG PERTAMA PRESIDEN PAI - part 2
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: