Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 fikirkan.........

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Muhammad Hudzaifah



Male jawatan : PAI
Posts : 90
Age : 20
Birthday : 20/03/1996
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : ~putrajaya~

PostSubject: fikirkan.........   Fri Nov 27, 2009 3:59 am

Adalah seorang hamba Allah ni, dia pergilah bersiar-siar di tepi hutan.
> Sedang dia menghirup udara rimba yg segar tu, tetiba dia terdengar satu
> bunyi... jeng!jeng!jeng!... bunyi....aauuummmmm!!! Bunyi harimau yg
> kelaparan dan hanya menunggu mangsanya saja. Jadi, si hamba Allah ni pun
> lari untuk menyelamatkan diri. Harimau tu kejar hamba Allah ni. Sebab dia
> dah lapar sangat ni. Harimau tu pun kejar, kejar, kejar dan kejar. Hamba
> Allah ni punyalah takut, berlari lintang pukang. Sempat juga dia berdoa
> agar
> dia diselamatkan daripada dibaham dek harimau tadi.
>
> Dengan kuasa Allah diperlihatkan sebuah perigi di depan mata nya. Jadi
> untuk
> menyelamatkan diri si hamba Allah ni pun terjunlah ke dalam perigi. Perigi
> tu ada tali dan sebuah timba. Si hamba Allah ni bergayut pada tali tu.
Tali
> tu pendek jer. Jadi dia bergantungan di tengah-tengah perigi. Di mulut
> perigi, harimau yg lapar tu menunggunya. Si hamba Allah ni pun berfikirlah
> macam
> mana nak menyelamatkan diri, sambil berdoa kepada Allah agar dia
> diselamatkan. Tengah dok berfikir camner nak selamat, tetiba dengar bunyi
> kocakan air di bawah perigi.
>
> Aaaaa!!!!... Ya Allah..... lagilah seram dibuatnya. Nak tahu ada apa kat
> bawah tu? Ada 2 ekor buaya yg kelaparan. Apalah nasib. Dah jatuh ditimpa
> tangga. lagilah takut si hamba Allah ni. Atas ada harimau bawah ada buaya.
> Semakin risau dan takut. Tengah berfikir untuk mencari jalan keluar,
tetiba
> keluar seekor tikus putih dari lubang celah-celah perigi, naik ke atas
ikut
> tali yg hamba Allah tu bergayut. Sampai kat atas tikus tu gigit tali tu
> pulak. Cis, kurang ajar punya tikus. Alahhhh.... cam ner ni. Pas tu,
keluar
> lagi seekor tikus yg berwarna hitam. Naik mengikut tali tadi, cit!cit!
> cit!cit! sampai kat atas.Tikus hitam ni pun gigit juga tali tu. Cis, lagi
> satu. Macam mana aku nak buat ni.... habislah jadi mangsa buaya ..
>
> Berfikir lagi. Kalau naik kat atas makan dek harimau. Kalau tunggu tali
> putus dan jatuh ke bawah makan dek buaya. Macam mana nih... Sedang hamba
> Allah tu berfikir cam ner nak selamatkan dirinya, tetiba.... terdengar
satu
> bunyi.... uuuuuuuuuuuuu... bunyi lebah bawa madu. Si hamba Allah ni pun
> mendongak ke langit, melihat lebah yg sedang bawa madu. Tetiba setitik
madu
> terjatuh dan terus masuk ke dalam mulut si hamba Allah ni tadi. Punyalah
> nikmat sehingga tidak terkata. Hamba Allah tu kata, "Fuh manisnya madu ni,
> tak pernah ku rasa manisnya ni. Sedapnya. Subhanallah sungguh sedap ni."
> kerana setitik madu si hamba Allah tu lupa pada harimau yg sedang
> menantinya
> di mulut perigi dan buaya yg menantinya di bawah.
>
> Kalau semua nak tahu , si Hamba Allah itu adalah kita semua. Harimau yg
> mengejar tu adalah maut kita, ajal memang sentiasa mengejar kita, so
> beringat-ingatlah. 2 ekor buaya itu adalah malaikat Munkar Dan Nakir yg
> menanti kita di alam kubur nanti. Tali yg tempat di hamba bergayut tadi
> adalah jangka hayat kita kalau pendek talinya maka panjanglah umur kita
dan
> kalau panjang talinya maka pendeklah umur kita.
>
> Tikus Putih dan Hitam tu adalah dunia kita siang dan juga malam yang
> sentiasa menghakis umur kita.Kan tikus tu gigit tali tu. Madu..., madu yg
> jatuh setitik ke dalam mulut hamba itu tadi adalah nikmat dunia. Bayangkan
> setitik saja madu tu jatuh ke dalam mulutnya,dia lupa pada harimau dan
> buaya
> tu. Macam kitalah bila dapat nikmat sikit lupa pada Allah. Waktu susah
baru
> la nak ingat Allah. Astaghfirullah...
>
> Seminit untuk mengingati ALLAH
> Step 1:
> Sebutlah dengan sepenuh hati dan lidah yang fasih akan:
> *SUBHANA ' LLAH
> *ALHAMDULI ' LLAH
> *LA I LAHA ILLA ' LLAH
> *ALLAHU AKBAR
> *ASTAGHFIRU ' LLAH
> *LA ILAH ILLA ' LLAH, MUHAMMADUN RASULU ' LLAH
> *ALLAHUMMA SALLY WA SALLEM WABAREK ALA SAYYEDINA
> MUHAMMAD *WA AALIHE WA SAHBIH AJMA ' EEN
>
> Step 2:
> Hayatilah sedalamnya akan makna ayat demi ayat, perkataan demi perkataan
>
> Step 3:
> Forward email ini kepada sekurang-kurangnya 7 orang sahabat anda.
>
> Result 1:
> Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk
> mengingati,berdoa dan bermunajat kepada ALLAH Yang Maha Esa.
>
> Result 2:
> Dalam tempoh satu jam anda telah berjasa mengajak mereka untuk
> mengingati,berdoa kepada Nabi Muhammad Alaihisallam.
>
> Result 3:
> Dalam masa satu jam sekurang-kurangnya 7 orang telah mendoakan
> kesejahteraan
> untuk kamu dan diAMIN oleh para Malaikat INSHA ' A ' LLAH Oleh
> itu....................duduklah sambil merenungi betapa kekuasaan Allah
> dalam kehidupan kita seharian kerana
> melakukan segala yang di redhoiNya Bersamalah kita berdoa agar sentiasa di
> nikmat kesejahteraan dan kelapangan akal dan fikiran dalam kita menjalani
> kehidupan seharian dalam apa jua..
Back to top Go down
View user profile http://tahaplifef2.ning.com
Cahaya Petunjuk



Female Posts : 16
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 22/11/2009
Location : Bera

PostSubject: Re: fikirkan.........   Fri Nov 27, 2009 9:48 pm

Best gak cerite awk Jipah.... gud idea, cari mane.... or buat sendiri ?? Cool ... Tahun depan, saya harap awk boleh jadi yg terbaik, klu awk tk leh jadi yg terbaik, jadi yg baik je pun dh cukup..., because no one prefect, excapt NABI MUHAMMAD s.w.a ... geek

-GuD LucK 4 NexT yEar- Wink
(Jadilah muslimin yang sejati)
Back to top Go down
View user profile
Hamba Allah



Female Posts : 8
Age : 22
Birthday : 04/04/1994
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : ..............

PostSubject: Re: fikirkan.........   Sat Nov 28, 2009 1:32 am

ASSALAMUALAIKUM,

jadikan ia sebagai pedoman terutamanya ana sendiri...
sentiasalah bertaubat or cepatlah bertaubat, sebelum pintu taubat ditutup...

Sad Crying or Very sad Sad Crying or Very sad
Back to top Go down
View user profile
Muhammad Hudzaifah



Male jawatan : PAI
Posts : 90
Age : 20
Birthday : 20/03/1996
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : ~putrajaya~

PostSubject: Re: fikirkan.........   Sat Nov 28, 2009 12:30 pm

Time kasih la ct nurhidayah...
ana akn cube mnjadi yg tebaik taon dpn...ana arap anti pun dpt jdi muslimat yg baek gak taon dpn...
Back to top Go down
View user profile http://tahaplifef2.ning.com
Cahaya Petunjuk



Female Posts : 16
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 22/11/2009
Location : Bera

PostSubject: Re: fikirkan.........   Sat Nov 28, 2009 3:20 pm

Insyaallah.... hehrp ler, and sya nk minta ampun sbb 'call' awk Jipah, yer.. sorry...

HUD...ZAI...FAH.... :-HUDZAIFAH !!
PERINGATAN: jangan marah, nanti cepat tua...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: fikirkan.........   Today at 3:44 am

Back to top Go down
 
fikirkan.........
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: