Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 10 Nasihat untuk orang bercinta

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
double A



Female jawatan : -
Posts : 9
Age : 20
Birthday : 04/08/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Wed Nov 25, 2009 4:17 pm

Berikut adalah nasihat-nasihat berguna untuk orang-orang yang bercinta:

1. Janganlah kau membiarkan kemanisan bercinta dihirup sebelum engkau berkahwin dengan 'si dia'.

2. Bercintalah kau dengan nya dengan sekadarnya. Kelak mungkin 'si dia' mungkin bukan jodoh untukmu.

3. Jika kau ingin berbahagia seumur hidup, tahanlah dirimu untuk berbahagia sebelum kau berhak menjadi milik 'si dia'.

4. Jika engkau menyintainya, binalah asas perkahwinan dengan tidak melaggar syariatNYA.

5. Kebahagiaan yang kau lihat sebelum berkahwin hanya palsu, yang hakikinya adalah selepas kau diijabkabulkan.

6. Jikalau engkau inginkan pasangan hidupmu yang terbaik untukmu, maka engkaulah yang patut menjadi yang terbaik dahulu.

7. Membina keserasian sebelum berkahwin bukanlah dengan cara ber'dating', cukuplah sekadar engkau tahu apa yang perlu kau tahu.

8. Bercintalah untuk mencapai cintaNYA.

9. Jika engkau masih belum bercinta, tahanlah dirimu untuk bercinta sehingga yakin cinta tersebut membawamu ke gerbang perkahwinan.

10. Jangan biarkan nafsumu dengan cinta yang tidak diterima disisi ALLAH, kelak ALLAH akan tarik kebahagian darimu.

Setiap nasihat ini mungkin tidak relevan kepada seseorang. Mungkin ia juga relevan kepada seseorang yang lain.
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Wed Nov 25, 2009 4:48 pm

wah.....terbaik punyer.....
Back to top Go down
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Wed Nov 25, 2009 5:24 pm

whoa!!!!!!
amni best glier ko punye nasihat......
nape x bg taw sye awl2...
bleh la elakkan.....
hehehe...
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Wed Nov 25, 2009 5:59 pm

btol ckp maryam tu amni...awk ni lmbat sgt...xpeke dgn keadaan skliling..hehe
Back to top Go down
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: ehem   Thu Nov 26, 2009 3:18 am

bicara cinta ye...
ehem2... Surprised
Back to top Go down
View user profile
Cahaya Petunjuk



Female Posts : 16
Age : 20
Birthday : 08/04/1996
Reputation : 0
Join date : 22/11/2009
Location : Bera

PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Thu Nov 26, 2009 4:15 pm

Amaran kpd SESEORANG YANG SEDANG BERCINTA sebelum berkahwin :-

- Menyibukkn hati merindui makhluk yg tidak halal bagimu seumpama m'buka pintu bagi syaitan m'njalankan jarumnya utk
melupakan kamu daripada Allah
- Cinta lalai akan menyebabkn kamu alpa drpd mempersiapkan diri utk keperluan dunia n akhirat
- Jiwa kamu akan terganggu utk menilai mana yg baik dan mana yg buruk
- Jika kamu dan pasanganmu berjaya melangkah ke alam rumah tangga nescaya ia terbina atas DASAR MAKSIAT, yang akan
mengungdang padah kpd peribadi zuriat dan semestinya ALLAH AKAN MEMURKAI ANDA...!

Oleh: -PEMILIK CINTAKU-
(Fatimah Syarha Mohd Noordin)
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Thu Nov 26, 2009 8:01 pm

whoa..
terase la eak yg kne rse tu..
huhu..
Back to top Go down
View user profile
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Thu Nov 26, 2009 10:02 pm

cam kenal je ayat ni rase mcm penah tgk dalam novel Pemilik Cintaku Selepas Allah Dan Rasul
bagus lah ayat ni
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Thu Nov 26, 2009 11:25 pm

nk bce r sume novel fatimah syarha nie...geramnyer!!!!
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 10 Nasihat untuk orang bercinta   Today at 10:16 pm

Back to top Go down
 
10 Nasihat untuk orang bercinta
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: