Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 pisang dan hati

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
double A



Female jawatan : -
Posts : 9
Age : 20
Birthday : 04/08/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 3:55 pm

Maryam, guru kelas Tadika menganjurkan satu permainan yang sungguh menarik untuk murid-muridnya. Setiap murid diminta membawa beg plastik yang berisi pisang yang tertulis nama orang yang paling mereka benci ke kelas pada esok hari. Jadi, jumlah pisang yang perlu dibawa bergantung kepada jumlah orang yang dibenci.

Keesokan harinya, setiap murid membawa beg plastic berisi pisang masing-masing. Ada yang membawa tiga biji, ada juga lima biji dan paling banyak lapan biji. Semuanya sudah ditulis nama orang yang paling mereka benci.

“Sekarang simpan pisang tu. Jangan lupa bawa ke mana sahaja kamu pergi selama seminggu. Inilah permainannya. Selepas seminggu, kita akan tahu keputusannya” beritahu Cikgu Maryam.

Kanak-kanak tersebut menyimpan pisang masing-masing di dalam beg. Hari demi hari berlalu, pisang tersebut mula berbintik-bintik dan akhirnya menjadi busuk . Kanak-kanak itu mula merungutdan marah. Mereka tidak menyukai permainan itu lagi kerana selain beg berat, badan berbau busuk. Ada yang menangis, enggan meneruskan permainan.

Seminggu berlalu, pagi-pagi lagi murid-murid Maryam sudah bersorak. Permainan sudah tamat. Tidak ada lagi beban dan bau busuk yang perlu dibawa.

“Okey semua, apa rasanya bawa pisang dalam beg ke sana ke mari selama seminggu?” tanya Cikgu Mayam.

Semuanya serentak mengatakan mereka benci permainan itu. Mereka hilang kawan, sering diejek dan terpinggir. Lebih teruk lagi, terpaksa tidur, makan, mandi, bermain dan menonton TV dengan bau busuk.

“Itulah sebenarnya yang berlaku kalau kita simpan perasaan benci pada orang lain dalam hati. Bau busuk kebencian itu akan mencemari hati dan kita akan membawanya ke mana saja kita pergi. Jika kamu sendiri tidak boleh tahan dengan bau pisang busuk hanya untuk seminggu, cuba bayangkan apa akan jadi kalau kamu simpan kebencian sepanjang hidup kamu” beritahu Cikgu Maryam.

Maryam mengingatkan anak muridnya supaya membuang jauh-jauh perasaan benci daripada membebani hidup. Kemaafan adalah yang terbaik. Menyayangi lebih baik darpada membenci…!
Back to top Go down
View user profile
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: YA ALLAH...   Wed Nov 25, 2009 3:59 pm

YA ALLAH..
spe amni nie??
maunye la ana knl..
artikel nie layak dapat anugerah artikel terbaek!!!
tahniah amni!!
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 4:45 pm

die petik jer mne2 artikal.......
ko jangan percaya sngat die yg tulis..........
tpi yg pnting diedok jerantot......
de her bdok BURNTOWN nak bgi natang nie.........
burntown taik kucing la........ albino
Back to top Go down
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 4:51 pm

amni agak2 ar nak gune nama org...
nie perli diri sye ker...
sye mengaku itu trjadi pd sye
hehehe Embarassed Embarassed
Back to top Go down
View user profile
double A



Female jawatan : -
Posts : 9
Age : 20
Birthday : 04/08/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 4:55 pm

klo aq amik dri artikel mane pon biarlah.asalkan kite amik isi dia untuk jadi pengajaran wat kite.lagi 1 sori maryam x sengaje he he he
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 5:01 pm

bajet mne die sowg jer akk maryam nie....
hahaha
Back to top Go down
Guest
Guest



PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 5:58 pm

lex r maryam..amni..nt post byk2 kat cni...n jgn lpe ajak e**** join taw..
Back to top Go down
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 6:02 pm

sye taw e****
huhuhu....
Back to top Go down
View user profile
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: heh3   Wed Nov 25, 2009 8:31 pm

maryam ko pnah ngajar bdak tdika ke??lg sa2 ....saper e**** 2...ehem2..alamak tkantoi suda..he3... Twisted Evil
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: pisang dan hati   Wed Nov 25, 2009 9:24 pm

hoooooooooooooooooooooooooooooo............................
aku pon nk tau gok spe e****.......
hahaha
Back to top Go down
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: haa   Thu Nov 26, 2009 3:01 am

ana taw...
menggunakan firasat yang ader...
e**** tu ialah...

EFFAT!!
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: pisang dan hati   Thu Nov 26, 2009 10:29 am

hahaha...slah2...org len..kan maryam.. Rolling Eyes
Back to top Go down
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: pisang dan hati   Thu Nov 26, 2009 12:53 pm

yupp....
slh.. owg len lah....
hehehe.....
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: pisang dan hati   Thu Nov 26, 2009 8:31 pm

haha..
amni2...
diam2 je ea...
huhu..
ni rasie dak sina je ke..
dak hazim xnk kasi tau ke..
huhuhu..
Back to top Go down
View user profile
faz94



Female Posts : 35
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 05/12/2009
Location : kuala

PostSubject: Re: pisang dan hati   Tue Dec 15, 2009 10:19 am

tah pape r korg ni.......
byk mngarut je..........
srbt ak bce............ Evil or Very Mad
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: pisang dan hati   Today at 3:43 am

Back to top Go down
 
pisang dan hati
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Berita Pimpinan :: Tazkirah-
Jump to: