Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 kisahku episod 12

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: kisahku episod 12   Thu Jan 07, 2010 3:29 pm

“Ermm…Tak ada apa pun”ujarku.

“Betul?”Lyana sedikit tegas.
“Iye…Betul” aku meyakinkan Lyana.

Lyana memalingkan badannya sambil berpeluk tubuh.Dia merajuk.Mungkin dia belum yakin dengan kenyataanku.Aku memang tak pandai berhelah.Lyana menanti aku memujuknya.

“Lyana…Tadi dia minta maaf dengan saya,tu je.Awak tak percaya kat saya ke?”aku mencuba.
“Hmm..”Lyana masih enggan menerima penjelasanku.

Aku buntu.Otakku berfikir mencari jalan.Tiba-tiba Lyana berpaling semula.LangkahnyaDia mendekatkan dirinya dengan diriku.Matanya merenung diriku.

“Mustahil saya tak percaya kat awak.Awakkan Shinichi saya”kata Lyana.

Lyana tersenyum seperti biasa.Suaranya kembali manja.Dia yakin dengan apa yang aku katakan.Bukan niatku berbohong,tapi faham-faham je la.Sinar kelegaan muncul.Jantungku bagaikan hendak rebah tadi.

Fuh!!

Aku kembali ke tempatku.Aku geram dengan Naqi.Aku jamin lepas ni malas nak percaya kat dia.Tapi mungkin kali aku maafkan dia.Keadaan yang genting tadi telah pun berjaya diselamatkan.Aku malas nak memikirkan kembali.

“Sori la bro.Aku…”
“Rilek la.Aku ok je.”Aku memotong kata-kata Naqi.Tiba-tiba Naqi menarik badanku.Dia ingin berbisik sesuatu padaku.Aku mengikut saja.Mungkin apa yang Naqi nak bisikkan adalah perkara yang dia tidak mahu Lyana dengar.

“Kau tau tak masa Lyana bercakap dengan kau tadi,Dania nampak.Dia buat muka tak puas hati masa pandang korang.Pastu tetibe je die bangun,bla ikut pintu belakang.”kata Naqi.

“Erk..Pasal pulak.Aduss..Serabut betul”ujarku.
“Aku rasa elok kau pergi cari dia la”balas Naqi.

Aku menurut nasihat Naqi.Aku keluar kelas mencari Dania.Aku mengikut kata hati,kakiku melangkah bagaikan telah tahu dimana perlu aku cari Dania.Aku menuju ke kolam di taman sains.Setelah seketika berjalan,kakiku berhenti melangkah.Aku terlihat baying Dania.

Naluri hatiku tepat.Seperti yang aku jangkakan,Dania memang disini.Aku memandangnya dari sudut belakang Dania.Aku tersenyum sendirian.Dania termenung tanpa menyedari aku memerhatikannya.Angin tiba-tiba bertiup perlahan,dedaunan kering terbang melayang.Suasana redup yang cantik tercipta.

Aku melangkah perlahan menghampiri Dania.Langkahku penuh berhati-hati,aku tak ingin mengejutkan Dania.

“Macam mana awak tahu saya kat sini?”soal Dania.Rupanya dia menyedari kehadiranku.Aku tenang mengimbas pertama kali Dania membawa aku ke kolam ini.Aku malas menjawab soalan Dania tadi.

“Saya suka datang sini.Tenang je..”ujar Dania sendirian.Aku hanya membalas bicaranya dengan senyuman sahaja.

“Awak suka datang sini jika awak ada masalah?”aku memulakan bicara.Dania mengangguk.Suasana yang damai mampu mententeramkan siapa sahaja yang dalam kegelisahan.Keheningan pagi mengindahkan hari.

Air mata Dania menitis!!

“Kenapa Dania?”kataku.

Air mata Dania mengalir ke pipi.Matanya melirik memandang ke arah ikan-ikan yang bermain riang.Dania tersenyum paksa.Aku tertunduk melihat Dania tersenyum dalam tangisan.Aku tertanya-tanya,kerana apakah tangisannya mengalir.

“Awak ingat pertama kali saya bawa awak kesini?”tanya Dania.Aku mengangguk kecil pertanyaannya.

“Pertama kali kita berjumpa,saya dapat rasakan yang awak ni berbeza.Saya tak tahu kenapa hati saya berdegup kencang ketika memandang awak.Saya tak tahu kenapa tidak keruan semasa berbual dengan awak.Saya juga tak tahu kenapa bila awak bersama perempuan lain,saya cemburu.Tak pernah saya rasai keadaan macam ni.”

Aku tergamam.

“Rupanya telah saya temui kepada siapa patut saya berikan ‘hadiah’ dari hati saya.Dan…Awaklah orang tu.Sudikah awak menerimanya”soal Dania.

Kenyataan berat dari Dania.Aku tergamam.Dania begitu berterus terang dengan isi hatinya.Aku kelu untuk berkata-kata.Mulutku berat untuk menjawab.Kakiku mula bergerak,memalingkan tubuh ini dari Dania.Aku tidak sanggup berdepan dengan Dania dalam situasi begini.

Meskipun berpaling,kakiku berat untuk melangkah pergi.Hatiku bagai ternanti-nanti kata-kata Dania,jiwaku berbelah bahagi.Seperti yang aku harapkan…

“Awak…”kata-katanya tergantung.

“Saya benar..benar sukakan awak”kata Dania.Suaranya jelas mengungkap bahasa jiwa yang dilontarkan.Aku diam termangu.Hatiku menjerit!!Yang mana satu perlu aku pilih?!!Sekali lagi aku tak mampu membalas bicara Dania.Aku melangkah pergi.Hanya kuntuman senyuman aku hadiahkan sebelum berlalu pergi.Aku meninggalkan Dania dengan penuh tanda tanya.Aku tidak menolak mahupun menerima ‘hadiah’ dari hatinya yang tulus ikhlas.

__________________________________________________________

Keadaan seperti biasa.Dania berbual dalam kelas bersamanya rakannya yang lain bagai peristiwa tadi tidak perah berlaku.Namun selepas peristiwa tadi.Aku belum cukup kekuatan untuk mula berbicara kembali bersama Dania.Aku memilih untuk membisu.

Jam sudahpun pukul 1 petang.

“Hafiz jom balik”ajak Dania.Aku sendiri terlupa yang aku perlu balik dengannya.

“Kenapa awak balik dengan Dania?”tanya Lyana kepadaku.

“Ada la…”kata Dania.Belum sempat aku menjawab soalan Lyana,Dania pantas memotong bicaraku.

Pap!!

Dania menyentap tanganku.Dia menarikku agar jalan bersamanya pulang.Aku hanya sempat melambai kepada bidadariku.Mungkin kerana Dania shabat karib Lyana,dia sedikit pun tidak bersangka yang bukan-bukan terhadapku.


Aku dan Dania menunggu tepi kereta menanti ayah Dania tiba.Aku hanya tertunduk.Tiada apa yang ingin dibualkan bersama Dania.Aku mencuba untuk bersuara.

“Lama tunggu?”ujar ayah Dania.Belum sempat aku meneruskan bicara,ayah Dania tiba di kereta.
Back to top Go down
View user profile
Zainul Muhammad



Male jawatan : ڤوستكاون
Posts : 85
Age : 23
Birthday : 24/01/1993
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : منتاكب ڤاحڠ

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Fri Feb 12, 2010 11:30 pm

cian hafiz...
jadi rebutan...
srba slh dbuatnye...


Last edited by زين_المحمد on Wed Feb 17, 2010 11:06 pm; edited 2 times in total
Back to top Go down
View user profile http://zainulmuhammad.blogspot.com/
nur



Female Posts : 5
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : malaysia..duh..

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 3:43 am

assalamualaikum. setiap orang ada pandangan yang berbeza. bagi ana, cerita ni tak sesuai untuk pelajar sekolah agama tapi mungkin ana tersilap. mungkin cerita ini diniatkan sebagai pengajaran. mungkin juga pengakhiran cerita ini dapat mengajar bahawa tidak sewajarnya kita hanyut dengan cinta manusia. secara jujur, ana...kurang senang dengan watak dan jalan cerita ni yang melalaikan jiwa remaja. tapi seperti yang ana katakan tadi, mungkin ana terlepas pandang mesej-mesej bernilai dalam cerita ni. pandangan adalah sesuatu yang subjektif dan inilah pandangan ana buat masa ini.
Back to top Go down
View user profile http://no..
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 12:20 pm

betul tu tp ana nak ckp ini lah kisah sebenar yg telah berlaku pade si pembuat cerite ni. dye cume ingin berkongsi sahaja
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 12:49 pm

hmm...kepada nur...
cerita ni mmg cerita buat pengajaran..

maaflah jika salah faham tentang cerita ni....
cuba teka hafiz ni sekolah mana sekarang dan sudah menjadi apa...

saya yakin jika nur tahu apa yang jadi pada hafiz sekarang pasti nur kan faham apa motif sebenar novel ni..


"SMKA CHANGE OUR LIFE"


*mungkin dengan motto ni nur faham apa yang jadi pada hafiz
Back to top Go down
View user profile
Aizat



Male Posts : 154
Age : 20
Birthday : 27/05/1996
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : jerantut

PostSubject: novel..   Wed Feb 17, 2010 1:37 pm

ley x sambung novel nie..? Cool
Back to top Go down
View user profile
nur



Female Posts : 5
Reputation : 0
Join date : 20/11/2009
Location : malaysia..duh..

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 3:58 pm

assalamualaikum..
hm,kalau macam tu, ana minta maaf kepada yang menceritakan kisah ni.. asif.
Back to top Go down
View user profile http://no..
miss starshine



Female Posts : 36
Age : 22
Birthday : 02/09/1994
Reputation : 0
Join date : 23/01/2010
Location : australia

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 10:00 pm

ish..
tak rajin la den nak bace pnjg gtu
klu dlm buku bleh laa
Back to top Go down
View user profile
tiada_lagi_aku-zulhusni



Male Posts : 28
Age : 22
Birthday : 21/08/1994
Reputation : 0
Join date : 23/01/2010
Location : r0yal military c0llege kem sg besi kuala lumpur

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 10:14 pm

cerita ini okay tapi skul ini adalah SMKA...aku rse cm x sesuai je...


aku rse org yg hantar cte nie nk market je r...
dah r letak nama sendiri sbagai watak utama...

s0ry r klu ape y aku tulis nie menyebabkan ada org terasa......
Back to top Go down
View user profile
miss starshine



Female Posts : 36
Age : 22
Birthday : 02/09/1994
Reputation : 0
Join date : 23/01/2010
Location : australia

PostSubject: huhu   Wed Feb 17, 2010 10:58 pm

ha'ah btol tu...
sye stuju..
taruk la cter islamic sket cam Si Mawar Berduri ke..
(walaupun sye pon x pernah bace nye..)
hehehe



Cool
Back to top Go down
View user profile
tengku aizat



Male Posts : 68
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Wed Feb 17, 2010 11:05 pm

nk k?
nnti ana bg pnjm tpi bkan seindah mwar berdri........
TAUTAN HATI.....
sambungan citer seindah mawar brduri
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Thu Feb 18, 2010 12:51 am

whoa..
best tau tautan hati tu..nk gak cite tu..
seindah mwr brduri tu byk cite sal mahalnye sorg pompoan ni..
klo tautan hati lak sal pentingnye nk jalan kan tugas dakwah ni..
papeon..due2 best..sape yg x bce tu mmg rugi la..
n ana harap yg pompoan ni bley la cari novel seindh mwr berduri tu..
kat tenet pon ade tau..huhuhuhuhuhuhuhu...
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Thu Feb 18, 2010 5:39 pm

hahahahaha......

lawak r korang nih....

be patient k..
i know u all want to read the islamic moment..

kpd zulhusni...
penulis ni nak ketengahkan bagaimana seorang yang peribadinya teruk
berubah dengan drastik setelah menerima tarbiyyah smka....

hmm....

saya andaikan jika penulis terus bercerita tentang seorang pelajar yang tersedia baik..anda akan kata
"dia memang dah baik"....

so, jika penulis menulis bagaimana smka merubah hidup seorang insan...bukankah itu lebih baik untuk dijadikan pengajaran?
Back to top Go down
View user profile
onie



Male Posts : 3
Age : 22
Birthday : 08/03/1994
Reputation : 0
Join date : 12/01/2010
Location : PULAU TAWAR

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Thu Mar 04, 2010 11:18 am

afro Crdk gak ko ni teng....tau r ko x skul kt cni dh...klau ye pown ko nk kmen x yh r dpn2...cver r ckiwt geek ...teng cmnew kt MTD...?!Bez ke x...?!btol ke aq dgor ko kna stalt dgn sdu...?!klau btol aq hrap ko sbar je r...adat r kte nk jdi tntera... Razz
Back to top Go down
View user profile
Kadoya Tsukasa



Male Posts : 33
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 1
Join date : 19/02/2010
Location : rider world

PostSubject: Re: kisahku episod 12   Thu Mar 11, 2010 2:00 pm

akulah umar al-mujahid versi tahap....
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: kisahku episod 12   Today at 3:42 am

Back to top Go down
 
kisahku episod 12
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: