Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 10

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 10:48 am

Aku menarik kerusi kebelakang,aku merebahkan badanku.Dihadapanku betul-betul setentang dengan Sarah.Aku kelu sendirian.Tiada pemudah bicara terlintas di mindaku.Aku hanya menunduk.Sarah masih dengan keadaannya,termenung keluar.Sedikit pun matanya tidak menoleh ke arahku.

Apa tujuan semua ini?Membuatkan aku tertunggu-tunggu?Menanti ku ucap maaf?Aku cuba mengawal perasaan.Perasaan rinduku membuak-buak membuatkan mindaku bercelaru.Suatu perkara yang tidak dapat aku bendung,rasa rinduku padanya merintih jiwa.

Aku pasrah menerima seksaan seperti ini.Memang selayaknya aku menerima.Mungkin ini balasan buatku yang tidak cuba mengerti perasaan hati Sarah.Bebanan jiwa semakin membukit di kandung badan.Batin ini mendiam bisu tanpa membantah.

Tiba-tiba Sarah bersuara.Matanya sedikit kuyu mengarah keluar.Dia masih belum bersedia bertentang mata denganku.

“Cantikkan malam ni?Bulan bersinar,bintang berkelip terang,langit luas terbentang.Indah bukan?”

Aku diam membatu.Lidahku bagaikan keras seketika.Suasana menjadi bisu sekejap.Lalu Sarah menyambung bicaranya.

“Terima kasih sebab sudi datang.”kata Sarah sambil tersenyum. Sarah mengukir senyuman indah dihadapanku .Dia mula memandang kearahku.Aku mencipta kekuatan diri.Ingin ku luah segala isi hati.

“Sarah..”
“Saya ingin minta maaf pasal hari tu..”pintaku.
“Tak perlu minta maaf.Itu salah saya..”jawab Sarah
“Saya….”
“Just stop!!”Sarah memotong kata-kataku.
“Just stop!!”ulangnya.

Aku terkejut.Sarah meninggikan suara kepadaku,mungkin emosinya kurang stabil.Aku berdiam,bimbang kata-kataku mengguris hatinya sekali lagi.Mata Sarah mula berair,pipinya dibasahi air mata.Dia menunduk.

“Jangan rosakkan saat indah saya bersama awak.Biarkan perkara lama tu berlalu.”Sarah bersuara semula.

“Baiklah.”Jawabku tersenyum.Aku cuba menggembirakan kembali hati Sarah.Aku endahkan perkara lama berlalu.Aku biarkan perkara lepas bagaikan tidak pernah berlaku.Sarah masih menunduk,air matanya menitis tanpa hitungan.

“Sarah..Seyum untuk saya?”

Sarah mengelap air matanya.Perlahan-lahan dia mengangkat wajahnya.Sarah kembali senyum.Walaupun masih terdapat kesan air mata,wajah Sarah tetap mempesonakan.

“Awak nak makan apa?Nanti saya suapkan.”Tanya Sarah.Semua makanan telah pun tersedia.
“Apa yang awak suapkan.Itulah apa yang saya suka” balasku.

Pelbagai menu yang tersedia.Aku dilayan dengan baik sekali oleh Sarah.Pada malam itu dia menjelaskan segalanya.Dia ingin berpindah!!Aku terkejut dengan kenyataannya.Rupanya ayah Sarah telah ditukakan kerja ke Kelantan malah Sarah juga akan bersekolah disana.Sayu hatiku menerima berita itu.

“Hafiz..I want to tell you something”Sarah berbicara Bahasa Inggeris.Nadanya berubah.Suatu perkara penting ingin Sarah jelaskan padaku.

“Apa dia?”Jawabku

“I want to apologize about everythingThen, I want you know that where ever I go.Just you in my heart,now and ever….”
“The more important is……”sambungnya.

Aku menanti bicara Sarah.

“I….love….you”ucap Sarah.

Sekali lagi aku terkedu.Tidak pernah dalam hidupku diucapkan frasa itu.Suatu kejutan buatku.Tiba-tiba Sarah bangun,melangkah meninggalkan meja.Adakah peristiwa lalu bakal berulang?Aku masih tergamam.

“Just remember that.See ya!”kata Sarah sambil menoleh kearahku.Senyuman indah dia coretkan buatku sebelum terus melangkah pergi.

Aku tersenyum,membalas kembali apa yang Sarah coretkan.Aku tahu langkahnya itu bakal membuatkan aku begitu jauh dengannya.Tapi siapa tahu,mungkin dengan cinta Sarah membuat aku dekat dengannya.Terkadang aku terfikir,aku mengalami dua peristiwa yang sama tetapi situasi yang berbeza.

“Hari itu Sarah meninggalkan aku dengan tangisan,kali ini dia pergi dengan seyuman” aku mula beransur pulang.Dalam kereta ibuku,sewaktu dalam perjalanan pulang aku hanya menatap gambar kami berdua yang sempat kami rakamkan.Gambar kami berdua yang sedondon berwarna merah mungkin merupakan memori terakhir bagi kami berdua.

“jika teringat tentang dikau
jauh di mata dekat di hati
sempat terpikir tuk kembali
walau beda akan kujalani
tak ada niat untuk selamanya pergi
jika teringat tentang dikau
jauh di mata dekat di hati
apakah sama yang kurasa
ingin jumpa walau ada segan
tak ada niat untuk berpisah denganmu….”hatiku berpuisi.

Aku merenung gambar Sarah,terbit air mata tanpa ku sedari.Ibu membiarkan sahaja.Ibu faham akanku,aku berpisah dengan insan yang telah aku bersamanya sejak kecil.Ibu juga tahu bahawa Sarah akan berpindah kerana ibu bapa Sarah telah bersemuka dengan ibu bapaku tempoh hari.
Sedang aku bersedihan,aku membuka telefon bimbitku.Terdapat satu mesej telah ku terima.Tadi aku silent kan telefonku,aku tidak ingin kemesraanku bersama Sarah terganggu.

Awak makan ngan siapa tadi?
-Dania
Sender:+60146059876


Aku sedikit terkejut.Dari mana dia mendapat nomborku?



EPISOD 10 siap ditulis pada 2.24am 18 Disember 2009
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 2:20 pm

waaa!!!!sedeynyer!!!npe sarah pegi....ana lg ske klo hafiz end up with sarah brbnding dgn yg len...huhu
Back to top Go down
View user profile
husna_nabila



Female Posts : 12
Age : 22
Birthday : 27/10/1994
Reputation : 0
Join date : 25/11/2009
Location : di atas bumi Allah

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 6:02 pm

btol3..sy stuju ngan tikah... bounce
tp zulaikha tu plak cm ner?? Question
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 6:47 pm

aiseyhh.... sedeyh lak
tp,ade sdikit geli r kot?!
cket je..huhu
Back to top Go down
View user profile
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 8:51 pm

hahaha
ermm
aq rase cite yg ok
hahah
sedih gile
cmtu hafiz mase kecik
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Fri Dec 18, 2009 11:45 pm

whoa..
bru umo mcm tu da tacing dlm cnte..
huhuhuhuhuhuhhuhuhuhu...
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Sat Dec 19, 2009 7:26 am

sedih ar citer nie....
sye setuju ngan tkah..
biar la hafiz tu ngan sarah...
huhu...
Back to top Go down
View user profile
NaDya



Female Posts : 3
Age : 21
Birthday : 05/02/1995
Reputation : 0
Join date : 04/12/2009
Location : pahang

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Sat Dec 19, 2009 2:49 pm

gler rr.. rame gler y ske kt hafiz...
cayyaa rr..
tp ayt dlm cte 2..peerrrrggh..
x bley bla..
msti hafiz 2 jwang kan...
ha5...
Back to top Go down
View user profile
jonghyun_shinee



Male Posts : 27
Age : 22
Birthday : 31/07/1994
Reputation : 0
Join date : 24/11/2009
Location : jeju island

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Wed Dec 23, 2009 12:59 am

[size=12]tnching arr cter nie
gli-gleman tau bce nie
dr mne arr dpat idea cam gini
msti kuat berangan nie, kan????
[/size]
Back to top Go down
View user profile
Izzah Izzati



Female Posts : 2
Age : 20
Birthday : 04/04/1996
Reputation : 0
Join date : 21/01/2010
Location : Selangor

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Tue Mar 16, 2010 12:00 am

Wow!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Brani btOl larh si Sarah nie...
Jrg jmpe Owg mcm niey..
Back to top Go down
View user profile
Kadoya Tsukasa



Male Posts : 33
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 1
Join date : 19/02/2010
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Tue Mar 16, 2010 12:24 am

wweyh!!!

ko baru follow cite ni kerr??
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 10   Today at 10:17 pm

Back to top Go down
 
Kisahku episod 10
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: