Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 8

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 8   Mon Dec 14, 2009 9:18 pm

“Bacalah fiz.Kami nak tahu.”
“Err..Aku nak…”

Kringg!!!loceng pulang berbunyi.

Fuhh!!Lega.Aku semamangnya nak membaca sendiri dahulu sebelum dikongsi bersama mereka.Belum sempat aku sampaikan niatku.Loceng pulang memotong hajatku.Aku bimbang jika terdapat maki hamun dalam surat itu.Aku tidak ingin air mukaku jatuh sekali lagi.Maklumlah aku terlanggar ‘dia’ pagi tadi.

“Bro..nanti cite kat kami esok apa yang Cik Z tulis.”
“Ok..Chow”Aku menuju ke virago kesayanganku.Beg yang dipikul terasa berat.Bukanlah bermakna penuh isinya.Tetapi berat jiwa ini memikirkan isi surat yang berada didalam beg galasku.Aku mula mengayuh.Panas matahari sedikit memberi kesan hangat kepadaku.Peluh mula merembes.

“Kering pulak tekak.”Aku singgah membeli air,melegakan keseksaan tekak,menyejukkan badan.Aku meneguk perlahan air sprite yang merupakan kegemaranku ketika hari terik.Aku membeli dengan baki belanja harianku sebanyak 5 ringgit.
Habis sahaja air sebotol ku teguk.Aku memecut laju bimbang,ayahku berang kerana pulang lewat.Setibanya aku,keluargaku yang lain sudahpun menungguku di meja makan.Aku mencampakkan beg,terus ke meja.

Pelbagai hidangan tersedia.Ayah merupakan tukang masak terhebat buatku.Segala masakannya enak ku rasa.Emak mencedokkan nasi,kuhulur pinggan dengan penuh hemat.Aku tidak sabar menjamah kesemua lauk yang ayah masak.Hari ini,ayah memasak semua hidangan kegemaranku.Udang masak merah,tilapia masak tempoyak…Perghh!!!
Aku memenuhkan perutku dengan sebaiknya.Setelah menambah 2-3 kali aku mula berasa kenyang.Aku mencuci tangan.Lalu aku naik ke bilik.

“Jangan lupa solat zohor” ayahku memperingatkan.
“Yer”

Sebaik sahaja menyalin baju,aku terus menjalankan ibadah solat.Selesai solat aku merenung beg galasku.Lama aku memikirkannya.Kucar fikiranku memikirkannya.Argh!!Lantak la.Buat apa aku nak layan budak sombong tu.Mesti dia nak kutuk aku.Huh!

Aku merasakan dia tu terlalu sombong.Kemaafanku tidak disambut baik olehnya.Teringat kembali perkara pagi tadi berlaku.Kadang-kadang lawak juga bila difikirkan kembali.Aku terbayang wajah Lyana.

“Tak sangka dia sudi menjadi watak penting dalam hidupku..”

Saat kau hadir di masa ku leka
Mengukir satu sejarah cinta
Tika kau tintakan perasaanmu terhadapku
Jantungku tiba-tiba berdegup laju
Waktu kau mula berbicara
Hatiku mula bersyair bahasa jiwa


Tiba-tiba telefon bimbitku berbunyi,menghentikan lamunaku.Aku mengambilnya.,terdapat mesej masukAku memandang kearah skrin telefon.Terpampang satu mesej.Tapi bukanlah mesej biasa,mesej bergambar.

1 file received
RED.bmp
Sender:+60132366645


“Huh?”Aku membuka mesej tu.Pelik,hanya terdapat gambar kotak berwarna merah.Ada orang nak mempermainkan akukah?Penghantarnya tidak aku ketahui.Motifnya masih aku tidak faham,tapi aku yakin ada erti yang tersirat.Aku mula memikirkannya.
“Apa kaitan aku dengan warna merah?”
Tit!!tit!!Sekali lagi mesej aku terima.Nombor pengirim yang sama.

Right time,right place
Coupled in red in the base
I put on you in the case
I’ll see how fast you can chase..
Sender:+60132366645


“Apa ni.Teka-teki?!”

Selang beberapa minit,sebuah mesej tiba lagi.Aku semakin bingung,aku tak memahami yang si pengirim sampaikan.

Guess me….
I know you can Mr. beloved detective.
Sender:+60132366645


Aku terduduk.Satu cabaran bagiku.Egoku meluap-luap,pantang seorang lelaki dicabar.Aku mula membuat hipotesis,mencari identity si pengirim.Aku yakin dia seseorang yang begitu rapatku tapi siapa?Lyana?Mustahil dia sudah tahu nomborku.Siapa!!!!
Aku membaca berulang kali mesej pertama dan mesej kedua.Mesej pertama masih samar-samar maksudnya.Mesej kedua membuatkan aku yakin setiap baris mempunyai maksud tertentu menjelaskan sesuatu.

Aku memulas kepala otakku.TIba-tiba aku mula memahaminya.Terkesan sayu dihatiku….

“Kenapa waktu ni kau tiba……”

EPISOD 8 siap ditulis pada 2.07am 14 Disember 2009
Back to top Go down
View user profile
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Mon Dec 14, 2009 9:33 pm

cerite yg menarik ade teke teki huraikan encik hafiz kite awk kan detective hahahahaha
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Mon Dec 14, 2009 9:42 pm

yaa..kenapa waktu ni kau tiba..
aku bingung!
kenapa?
why?
limaza?
limaza ya ukhti?

hehehehehe
ni saje je..mngade tolong sambung citer orang
xmalu btol..hek3
Wink

troskan inche !~
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Mon Dec 14, 2009 11:02 pm

hmmm....sape nak sambungan cite neh!!!!!!!!!
angakat tangan!!!!!!!!
Back to top Go down
View user profile
Zainul Muhammad



Male jawatan : ڤوستكاون
Posts : 85
Age : 23
Birthday : 24/01/1993
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : منتاكب ڤاحڠ

PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Mon Dec 14, 2009 11:33 pm

cheers
Back to top Go down
View user profile http://zainulmuhammad.blogspot.com/
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Tue Dec 15, 2009 5:32 pm

cik ana muslimin...
tu ankt tgn ke ankt bwh tngn...
hehehe...
smbg ar agi..huhu..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 8   Today at 3:46 am

Back to top Go down
 
Kisahku episod 8
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: