Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 7

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 7   Sun Dec 13, 2009 11:17 am

Aku agak terpinga-pinga.Terkejut memikirkannya,bagai satu kebetulan.Semua ini macam diatur rapi.Dua oarng pertama aku kenal dari sekolah ini adalah rakan baik.Duduk pula bersebelahan,DIBELAKANGKU.

“Habislah aku nak layan dua orang ni.Diorang ni dah la banyak cakap.Adus!!”bisik hatiku.

Kringg!!!loceng rehat berbunyi.

“Fiz nak makan apa hari ni?!”tiba-tiba Dania dan Lyana serentak bersuara.Mereka pandang sesama sendiri,masing-masing mengerut kening.Aku pun masih tak faham apa yang berlaku.Kata kawan baik.Pelik!!

“Erk..Tak apalah.Saya makan dengan kawan-kawan saya hari ni.”lantas aku meluru ke kantin meninggalkan mereka.Selepas makan aku mencari tempat lepak menghabiskan baki waktu rehat.Aku terlihat rakan-rakanku yang lain.Kaki ini melangkah ke situ.

“Whoa!!”kedatanganku disambut sorakan rakan-rakanku yang lain.
“Korang ni masih tak ubah perangai macam sekolah rendah.Ish3.Ermm..korang ni kenapa.Macam sedih jerk”
“Sebenarnya kita akan kehilangan rakan”sampuk syafiq.Aku mula membuat muka tak mengerti.
“Fiz…”Adli mula membuka kata.Sayu bunyinya.

“Esok aku pindah smka.Aku dapat tawaran kesana tapi aku tak nak.Ibu aku paksa”sambung Adli.Kami faham apa yang Adli takutkan,takut tidak mampu sesuaikan diri.Kami semua menjadi sugul.Aku terkenang semasa akhir-akhir persekolahan sekolah rendah.Guru mengedarkan borang smka tersebut.Aku tidak mengambilnya,majoriti rakanku yang lain begitu.Kami semua sunyi tanpa bunyi.Sepatah kata tidak terpacul dari kotak suara.

“Kau jangan risau la.Kami ada.Hubungi la kami nanti,jangan sampai lost contact”aku cuba menghilangkan sedikit resah dihati Adli.Adli tersenyum sugul tanda bersetuju.Aku menoleh kearah jam.
“Rehat dah habis.Jom la lepak kelas.Karang tak pasal-pasal dapat surat merit.”Aku cuba sedikit humor.

“Hahaha.Kau ni ada-ada je la” sambut mereka.Aku kembali ke kelas.Aku menunuduk,sambil memikirkan apa yang bakal Adli lalui.Aku tetap gagah melangkah kehadapan,meredah keramaian.

GEDEBUK!!

“Hei!!Jalan pandang depanlah.Buta ke?!!”sergah seorang pelajar perempuan.Dia mengutip buku-bukunya yang jatuh berselerak.Aku terlanggarnya sebentar tadi.Tanpa bersuara,aku menurunkan badanku membantunya mengambil buku yang berserakan.

“Maaf.Saya tak nampak awak tadi”aku mengakui kesalahanku.
“Lain kali jalan pandang depan!Huh!!”dia menengkingku lalu meninggalkan aku.Mak aih!Garangnye!! Budak harap je lawa.Perangai zero!!

Aku dimalukan depan orang ramai.Tapi aku buat-buat tak saja.Malas nak memikirkannya.Orang yang tak hormat perasaan orang lain memang macam.Dia kira dia saja.Aku terus melangkah ke kelas,dimana terletaknya bidadari sanubari.
Suasana masih lagi macam biasa.Bagai tongkang nak pecah,meriah bak pesta.Aku redah kemeriahan itu,bingit telingaku.Orang menjerit,melalak semua ada.Pelajar tingkatan satu masih lagi dengan dunia sekolah rendah,perangai belum juga diubah.Maklumlah baru 2 hari di atmosfera sekolah menengah.

“Wei sini la..”ajak Naqi.Aku mengambil kembali tempat duduk.
“Aku dengar kau kena marah dengan awek kelas sebelah.Betul ke?”Tanya Naqi.
“Awek?Tu pun boleh dikategorikan sebagai awek ke?Garang semacam je..."
“Lagi garang lagi mahal.Dia tu boleh kata antara budak top la gak.Tapi belum ada lagi yang berani tegur dia.”
“Kau beria sangat ni pasal.Kau nak,pergi la try.Oh ye,mana dua orang belakang kita ni?”
“Ntah la.Tadi ada cikgu panggil Lyana pastu Dania pergi teman”jawab Naqi.
“Owh”ringkas jawabku.

Aku hanya berbual ringkas deangan Naqi.Aku meneruskan kisah conan dengannya memandangkan tiada guru masuk.Aku menumpukan seluruh perhatian terhadap kisahku.Selang beberapa minit kemudian beberapa rakan baruku datang kerana mempunyai minat yang sama,Detective Conan.Kami berbual tentang perkara yang sama.Tiba-tiba ada seorang pelajar perempuan mendekati kumpulan kami.

“Err…Hai”suara halusnya bergetar.Sedikit ggugup terpancar dari wajahnya.Kami semua terdiam,perbualan kami trhenti.
“Siapa kat sini Hafiz?”dia mula bertanya.
“Err…Saya.Kenapa?”Aku menyoal kembali.

Dia memandang ke arahku dengan reaksi agak terkejut.Aik?Aku zombie ke sampai nak terkejut macam tu.Badannya menoleh ke belakang seketika.Lalu dia pusing kembali kearahku.Dia menghulurkan sepucuk surat.Sebaik sahaja tanganku mencapai surat itu,dengan pantas dia beredar.
Aku terpaku,begitu juga dengan rakanku yang lain.Semuanya berlaku dengan pantas.Mataku tergerak membaca nama pengirim surat itu.Tertulis cantik namanya diatas sampul.

Dari:
Zulaikha Maya
1 Razak

“Siapa Zulaikha ni?”hatiku terdetik.
“Siapa yang hantar?”Tanya Syuhaib.

Aku malas nak berahsia dengan rakan-rakanku.Lagipun mereka melihat peristiwa tadi depan mata mereka.Mereka berhak tahu.Lantas..aku berterus terang.

“Entah la.Aku pun tak kenal.Dia tulis kat sini ‘Dari:Zulaikha Maya,1 Razak’.Korang kenal ke?”
“Zulaikha!!!”rakanku yang yang lain terkejut.
“Haah…Kenapa dengan dia.Apa yang tak kena?”
“Dia tu la awek cun kelas sebelah”Azri meyakinkan aku.
“Yang mana satu?Bukannya aku tahu..”
“Ish…lembab betul la budak nie.Zulaikha tu awek yang tengking kau tadi!!” Naqi meninggikan sedikit suara..

Aku terkedu……



EPISOD 7 siap ditulis pada 3.00 am 13 Disember 2009
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Sun Dec 13, 2009 11:29 am

nak lg episod seterus nye....
huhu...
rmi gak bdk perempuan minat hafiz???
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Sun Dec 13, 2009 11:32 am

ya Allah..awek cun tp garang la plak..tmbah stu ag heroin..bpe byk sume skali ni..popular tol!!
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Sun Dec 13, 2009 12:55 pm

hmm....
nampak macam seronokkan si hafiz tu.
hakikatnya dia cuak...ge..gelabah
hanya allah rasul serta dia je tahu perasaan hafiz waktu tu..huhu
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 10:48 am

hoho...
ke mane sahaje hafiz pergi..
dye tetap diburui oleh sang....sang ape ye?
sang rama-rama................kot?
hahahha


p/s: encem sgt ke si hafiz tu?huhu
Back to top Go down
View user profile
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 1:09 pm

hensem owg nye saye kenal sape (hafiz) tu ish mmg ramai peminat
hahaha, kak madi ish nak saye kenal kan ke
Back to top Go down
View user profile
faz94



Female Posts : 35
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 05/12/2009
Location : kuala

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 2:41 pm

em hnsem btol si hafiz ni ek........
g mne2 je ad owg sangkot........... lol!
Back to top Go down
View user profile
husna_nabila



Female Posts : 12
Age : 22
Birthday : 27/10/1994
Reputation : 0
Join date : 25/11/2009
Location : di atas bumi Allah

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 8:22 pm

hahaha...
vam x caye.., Very Happy tongue
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 8:33 pm

owhooo...
jadi korang da knal la eh?
mne aci!
huhu

kalo adib nak knalkn dkt kak madi pon bole gak...
dialu-alukan
hahaha
arigatou!~ ^^
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 9:07 pm

dia memang ensem pun...
saya dah kenal lama ngan die....
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Mon Dec 14, 2009 9:50 pm

hahhahhahahah...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 7   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
Kisahku episod 7
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: