Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 5

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 10:18 pm

Langkahku mengiringi pelajar tadi.Aku bisu.Mindaku bagaikan dibius agar mengekorinya tanpa bantahan.Dari tadi menarikku,destinasi masih samar-samar untuk aku agak.Gerak kakinya bagaikan sudah mahir dengan selok belok sekolah ini.

“Anak cikgu agaknya” fikirku.

Tangannya menggenggam erat tanganku.Aku menurut sahaja kemana saja dia bawa.Begnya berwarna merah jambu disandangnya terhuyung-hayang mengikut gerak tubuh tuannya.Tiba-tiba dia memberhentikan langkahnya.

“Hah..Sampai pun”
“Kantin?”nadaku sedikit terkejut.
“Teman saya makan boleh?Saya belanja”pujuknya.
“O..Ok”

Dia membelikan mee goreng untukku,nasi lemak buatnya.Makanan yang dibelinya terus dijamah.Aku tersenyum sendirian.

“Kenapa senyum.Lawak ke cara saya makan?”
“Tak lah.Cuma awak tu pelik sikit”
“Apasal?”
“Ye la.Awak belanja saya tapi awak tak pelawa pun saya makan.”Jawabku sambil tersenyum sinis.
“Ermm..sori.Ok.Encik Hafiz,silalah makan.selamat menjamu selera” pelawanya.
“Haa..Macam tu la”

Aku mula membuka peti seleraku.Nasi lemak dia sudah pun separuh habis.Aku?Baru mula menjamah.Apa jenis belanja la ni.First time kena macam ni.Sedar tak sedar sudah separuh mee gorengku.Aku memandang kearah pinggannya.Dah habis!!

“Cepatlah sikit makan.Lama saya tunggu ni” guraunya.

Aku menghabiskan suapanku.Lalu aku mencuci mulutku.Aku duduk kembali di meja kantin,bertentang dengan dia seperti tadi.Kini dia diam membisu,mencari sesuatu dalam beg merah jambunya.Tersenyum sekali lagi aku melihat gelagatnya yang sedikit keanak-anakan.Dia comel.

“Awak ni siapa?Macam mana awak tahu nama saya?” soalku
“Owh..Saya Dania.Sori ye lupa nak bagi tahu awal-awal tadi.Ermm..macam mana saya kenal awak?Saya lupa la”
“Aik?”
“Saya gurau je.Hahaha.Tadi saya dengar ramai budak perempuan sebut pasal awak.Saya pun carilah siapa ‘Hafiz’ tu.”
“Tapi kenapa awak tarik saya?”
“Entah la.Saya pun tak tau.Naluri saya membuatkan saya begitu.Saya tengok awak macam keseorangan je.Kenapa awak marah saya ke saya buat macam tu?”

“Erk..Bukan macam tu maksud saya”
“Hmm..Jom pergi round sekolah” dia memotong kata-kataku.

Aku bangkit dari tempat duduku.Aku terus pergi mendampingi Dania ke kawasan sekolah yang lain.Kesunyian hatiku terubat sedikit.Dania yang mulutnya petah melupakan sedikit kelukaanku terhadap Sarah serta merubat hatiku seketika terpisah sementara bersama bidadari jiwa,Lyana.

Dania menunjukkan aku kawasan sekolah dan banyak berjenaka denganku.Aku banyak tersenyum kerananya pada hari ini.

“Penat la.Kita rehat kejap kat bangku tu.”

Aku mengangguk sahaja.Dia mengajakku berehat di bwah rendangan pokok yang menghadap kearah sebuah kolam buatan(taman sains).Dia mula berbicara denganku.Bercerita tentang dirinya kisahnya dan segalanya.Dia suka berkongsi denganku walaupun tidak sampai beberapa jam bertemu buat pertama kali.
Dania termenung.Merenung ikan-ikan yang sedang bermain.Sekali sekala dia tertawa kecil melihat ikan melompat.Kecomelan Dania semakin terserlah.Aku hanya memerhati.

“Awak tahu tak manusia mula timbul rasa dihatinya untuk bercinta dan dicintai seawal umur kita?”Dania mula mengatur tutur kata.

“Tak.Kenapa?” ujarku.

“Tak de apa-apa.Saja je saya nak awak tahu.Ada seorang pakar motivasi kata cinta itu adalah hadiah.Hadiah bagi manusia yang memahamiNya.Tapi siapalah kita untuk memiliki cinta jika kita tidak dicintai.Ia tak dapat dizahirkan tetapi cinta terang dan nyata dalam hati manusia.”Dania Kembali termenung.

“Saya mempunyai hadiah tu.Tersimpan rapi jauh di peti sanubari.Kini saya tahu kepada siapa perlu saya beri.Saya ingin berikan hadiah tu kepada seseorang yang mungkin saya jatuh hati.Tapi saya takut ‘dia’ tak menerima pemberian hati.”Dania meluahkan bicaranya.Matanya hanya memandang jauh ke dasar kolam.Dania bagaikan tidak terdaya untuk mengangkat wajahnya bertentang denganku.Rona mukanya turut berubah sedikit.

“Apa yang awak cakapkan ni?Saya kurang fahamlah.”Aku mencuba mentafsirkan bahasa jiwa yang cuba dia sampaikan padaku.

“Awak abaikan je la apa yang saya cakap tadi.”Nada Dania sedikit sedu.Lalu Nadia kembali memandangku .Wajahnya diangkat,dia cuba merenungku.Dia cuba berkias renungan denganku.
“Tapi saya harap awak faham..”kata Dania sambil melemparkan senyuman.

Dania bangkit.Dia berjalan laju meninggalkan aku.Aku terpinga-pinga dengan tindakannya.Sudah jauh dia dari pandanganku.Tiba-tiba dia berhenti,seperti yang aku sangkakan.Dia menoleh ke arahku.

“Bye!!”jerit Dania dari jauh.Sekali lagi dia melemparkan senyuman manisnya,terus melekat dihati.

Aku membalas kembali senyumannya.Ops..dah pukul satu rupanya.Aku juga mula mengatur langkah pulang.
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 10:37 pm

sdp la nme dania tue...hmm..dasyat tol!!!fes day kat skola da dgilai rmai..isk3...tp knape la lmbat pick up sgt..huhu
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 10:38 pm

nk wat cam ne...
mse tu 'hafiz' tak matang lagi
Back to top Go down
View user profile
adib alwi



Male Posts : 69
Age : 22
Birthday : 05/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : flamingo village

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 10:48 pm

ish cerite yg menarik. bagus saye harap anda akan buku kan novel ni selepas siapkan nye
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 10:57 pm

lorh..
dania la plak..
rmi sgt la heroinnye.. Wink
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Thu Dec 10, 2009 11:00 pm

nak wat cam ne...
ramai sangat yang minat hafiz...
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Fri Dec 11, 2009 7:13 am

best la citer ni!!!!
congrats!
sambung lagi eh...! Razz
Back to top Go down
View user profile
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Fri Dec 11, 2009 8:04 pm

hish fifi nie....
org wat..dye pon nk wat....
ko nk fight ek??
ok2...
aku pon nk perah otak tulis novel...
cte sndri lg toh...
tgok r....
huhuhuhu..
Back to top Go down
View user profile
tengku aizat



Male Posts : 68
Age : 22
Birthday : 02/03/1994
Reputation : 0
Join date : 16/11/2009
Location : Raub

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Fri Dec 11, 2009 10:18 pm

best giler la citer ko nie "hafiz"....
x sangka plak mcm nie ko mse zaman dlu2 ye
anyway aq rse cite ko sedap lagi la drp en. spiderman kite 2.......
teruskan menaip ye coz rmai tngah menunggu sambungannye
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Fri Dec 11, 2009 10:47 pm

nak episod seterusnyer...
ye la..
best citer nie lg dr cite...
cinta pandang pertama p.pai....
Back to top Go down
View user profile
madihah



Female jawatan : hanya Allah yg tahu...hehe
Posts : 65
Age : 23
Birthday : 02/11/1993
Reputation : 0
Join date : 27/11/2009
Location : malaysia

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Fri Dec 11, 2009 11:10 pm

haahah...nmpknye..
ramai yg kasi hentam sama hasan..

tp kn..
citer ni..
bdk2 da pndai pegang2 tgn eh...hoho
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Sat Dec 12, 2009 10:12 am

cte ni mmg bes..cam bku novel yg sllu ana bce mse skola rendah dlu jek...cwt dreamz comes true 4 hafiz... cheers pengalamn skola menengah yg dhrapkan..hepi,bahgia..xyah nk sad2..
Back to top Go down
View user profile
Zainul Muhammad



Male jawatan : ڤوستكاون
Posts : 85
Age : 23
Birthday : 24/01/1993
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : منتاكب ڤاحڠ

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Sat Dec 12, 2009 10:54 am

Haha... Rilex r Hasan...
Jgn putus asa...
Back to top Go down
View user profile http://zainulmuhammad.blogspot.com/
amiLa_SoLehan



Female Posts : 10
Age : 22
Birthday : 13/01/1994
Reputation : 0
Join date : 12/12/2009
Location : Bandar Jengka

PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Sat Dec 12, 2009 8:53 pm

Hemh...hafiz ni smua dye lyan ea..erm, tp xde plak yg dgki kat dye ke...alah, dania 2 nk hafiz fham prsaan dye,, prsaan muslinah mmg ssah nak fham.. tggu next episod..
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 5   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
Kisahku episod 5
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: