Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 2

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 2   Thu Dec 10, 2009 9:10 pm

Satu suara yang menggetarkan seluruh jiwa dan ragaku.Aku menyahut salamnya lalu berpaling muka ke arahnya.Mata kami bertentang.Aku terpaku,begitu juga si dia.Mainan mindaku sebentar tadi adalah tepat.
DIA TERLALU CANTIK!!!!

Itu yang mampu ku unggkap dalam hatiku.Mataku sukar untuk berkelip apatah lagi untuk berpaling begitu juga dia.Adakah dia seorang bidadari?

Seindah bunga ditaman syurga
Menghanyut jiwa membawa lara
Secantik bunga mainan jiwa
Dialah insan secantik-cantik dunia


Hatiku bermadah..
Aku bagaikan sedang berbicara melalui mata dengannya.Dunia bagaikan gelap seketika,hanya bercahaya bagi kami berdua.Ah!!!Apa semua ni!!Senyuman terukir diwajahnya.Jantungku berdetap sekali lagi.Namun masing-masing masih hilang bicara.
Trett!!!

Bunyi loceng bas mengejutkan lamunan kami.Saat bertentang mata terhenti disitu.Masing-masing tersipu-sipu malu,baru tersedar dari lamunan bicara mata.Lidahku masih kelu.Aku memberanikan diri.

“Nak kemana?”
“Ke temerloh?
“Ermm…boleh saya tahu nama awak?Saya Hafiz”
“Saya Lyana.Awak..”

Kata-kata dia tersekat disitu.Masing-masing masih lagi kelu untuk berkata-kata.Otak ku ligat mencari ayat yang sesuai.Suara,kesopanan dan keayuan wajahnya membuatkan aku berasa sungguh selesa.Aku tak pernah melihat perempuan secantik dia dalam hidupku.Senyumannya meluruhkan jantungku.Pandangannya merenggut jiwaku.Keayuannya menumbangkan egoku.Perasaan ini pertama kali hadir dalam hidupku.Lyana!!
Tapi itu semua sementara,hanyalah seketika waktu dalam bas itu.Aku akui,kami banyak termenung sama sendiri tanpa sebarang bicara.Kami lebih banyak berbicara melalui hati kami.Tapi aku masih ragu.Inikah cinta?Adakah dia merasai apa yang aku rasai?Lyana!!!Kau buat aku tak keruan!!

Bas yang kami naiki kini tiba di tempat sepatutnya.Aku mengiringinya turun dari bas.Saat perpisahan bersama cinta pandang pertamaku bakalku lalui beberapa detik lagi.

“Moga kita dapat berbicara melalui mata lagi.Ha3….”

Itulah ungkapan terakhir yang ku dengar dari suaranya.Kami berpisah di terminal temerloh kerana masing-masing mempunyai tujuan.Aku meneruskan langkahku ke destinasi yang sepatutnya,Pizza Hut.
“Nasib baik la pizza hut ni tak jauh dengan terminal” ujarku.Restoran Pizza Hut sudah jelas dalam penglihatanku dari tapak berdiriku ini.Aku gagahkan diri melangkah walaupun aku tahu,diri ini bakal menghadapi saat kerinduan terhadap senyuman bidadariku sebentar tadi.Sejak tadi,hanya senyuman Lyana yang wujud di mindaku.

Aku membuka pintu restoran tersebut.Angin dingin menderu menusuk ke dasar kulitku,maklumlah restaran ini mempunyai penghawa dingin.Langkahku terus ke meja rakan-rakanku.Mereka telah pun lama tiba disitu.Aku terus duduk diruangan yang masih kosong

Aku menjadi tak keruan.Rakanku yang lain tidak perasan akan diriku yang sedang kecewa ini.Ketika mereka sedang ketawa dan bersembang sesama sendiri,aku hanya termenung keluar.Aku hanya memerhati kereta yang lalu lalang.

“Apasal tak makan?Macam tak ada selera je?”Tanya azman.
“Hmm..”jawabku ringkas.

Ku ambil sepotong pizza.Makan bukanlah kerana perut ini menginginkannya tetapi hanyalah untuk menyedapkan hati rakan.Mataku masih lagi memandang kearah luar.Sarah yang duduk dihadapanku hanya memerhati gelagatku.Namun,aku pelik dengan perangai Sarah pada hari ini.Dari tadi dia asyik memandangku.Senyuman yang dia lemparkan berbeza dari sebelum ini.

“Abaikan je la Sarah tu” bisik hatiku.
“Hey!!Kenapa murung ni.”

Aku tersentak.Satu suara yang benar-benar ku kenal,Sarah.Begitu dekat suaranya bagaikan betul-betul dibibir telingaku.Aku menoleh,dengan serta merta Sarah menekap mukanya kearah mukaku.

“Bukan ke tadi dia kat depan aku.Bila pula dia…” soalku.

Hah!!!!!
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 2   Thu Dec 10, 2009 9:27 pm

cpt lar smbong!!!!cpt2... lol!
Back to top Go down
View user profile
wardah_balqis



Female Posts : 70
Reputation : 3
Join date : 20/11/2009
Location : egypt

PostSubject: Re: Kisahku episod 2   Thu Dec 10, 2009 9:36 pm

mne sambungannyer...
cpt lar sikit....
huhu....
dah x sabar nie.... sunny
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Kisahku episod 2   Thu Dec 10, 2009 9:41 pm

sara tu mcm ade hati je kat hafiz ek...
kan?kan?kan?
Back to top Go down
View user profile
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: ermmmm   Thu Dec 10, 2009 9:53 pm

mmg pun
Back to top Go down
View user profile
HIDAYAHLEPORRR



Female Posts : 4
Reputation : 0
Join date : 29/01/2010
Location : KUANTAN

PostSubject: Re: Kisahku episod 2   Wed Feb 10, 2010 9:30 am

TAU TAKPER....HA3 lol!
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 2   Today at 3:41 am

Back to top Go down
 
Kisahku episod 2
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: