Life of TAHAP

Laman rasmi Pimpinan SMKA Tengku Ampuan Hajjah Afzan Pahang, Jerantut.
 
HomePortalCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in
AHLAN WASAHLAN WAMARHABAN BIKUM DIUCAPKAN UNTUK SEMUA PELAJAR SMKA TAHAP KHUSUSNYA KEPADA PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHAP...BERSAMALAH KITA MENYEMARAKKAN BIAH SOLEHAH INSYAALLAH..
KEPADA SELURUH PELAYAR LAMAN LIFE OF TAHP YANG SUDAH MENCAPAI STATUS PELAJAR TINGKATAN 5 ANDA DIMINTA UNTUK MENDAFTAR TERUS KEPADA LAMAN RASMI BATCH IAITU DI http://batchtahap27.ning.com/
http://lifeinislam.sosblog.com
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
iluvislam
iluvislam
Kalender
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 22 on Tue Jun 08, 2010 4:28 pm
Latest topics
» Maka AKUlah AKU..dan kamu?
Wed Jan 11, 2012 7:12 pm by MOTIVATOR

» KOREAAAA!!!!
Fri Sep 30, 2011 11:39 pm by nur

» Reminiscence
Tue Aug 09, 2011 5:30 pm by nur

» X-TAHAP 2011...
Tue May 03, 2011 8:01 pm by Zainul Muhammad

» AlFatihah - AlBaqoroh, ayat 24 (Saad Al-Ghamdi)...
Wed Dec 29, 2010 9:28 am by Zainul Muhammad

» Life Of Tahap da tak meriah cam dulu...
Mon Dec 20, 2010 5:47 pm by HambaAllahYangHinaLagiKej

» KENAPA TAHAP TAK seMERIAH dulu?????????
Mon Dec 13, 2010 4:05 pm by Guest

» AHLI JAWATANKUASA TERTINGGI PAI 2010
Sat Oct 30, 2010 12:01 am by fiza

» CINTA MERUBAH SEGALANYA
Fri Oct 15, 2010 8:49 am by allisa dania

chat

Share | 
 

 Kisahku episod 1

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
hafiz hafifi



Male jawatan : ketua dema baru
Posts : 199
Age : 22
Birthday : 04/03/1994
Reputation : 38
Join date : 16/11/2009
Location : rider world

PostSubject: Kisahku episod 1   Thu Dec 10, 2009 9:06 pm

“Saya ingin merasakan bahagia sepertimana indahnya cinta.Saya rindu untuk dikasihi tapi pada siapa?Demi Allah saya tiada hak untuk mengisi cinta salah seorang dari mereka”.

Rintihan hafiz mencari erti cinta
Hatinya meronta kerna jiwa terseksa
Cintanya terbahagi terang dan nyata
Yang mana harus dimiliki?Cinta duniawi mahupun cinta hakiki?


Kisah sekolah rendah rendah berakhir disini.Kini bermula untuk satu kitab baru;Sekolah Menengah.Pencapaianku mendapat 5A dalam UPSR tidak dapat menempatkan aku dalam mana-mana sekolah berasrama penuh.Namun aku tidaklah begitu kecewa kerana panggilan seterusnya wujud untukku.Barangkali bukan rezekiku untuk panggilan yang pertama.Hinggalah satu hari,aku menerima satu surat tiba dikotak warkah dihadapan rumah.’Kemasukan Pelajar Tingkatan 1 ke SMK Padang Seri(SMKPS) tertera di sampulnya.Sekolah tersebut merupakan sekolah rancangan khas(srk) di daerahku.Aku menelefon rakan-rakanku yang lain.Mereka yang belum mendapat panggilan ke sbpi menerima surat yang sama.Lega hatiku kerana aku masih dapat bersama temanku yang dulu,sekurang-kurangnya aku tidak keseorangan dari sekolah rendahku.
“Tit!Tit” telefon bimbitku berdering menandakan pesanan ringkas dihantar.

Salam,fiz esok budak ni ajak pergi
buat reunion kat pizza hut temerloh
pukul 11 pagi.jangan lupa datang ye!!
Sender:Naqiuddin


“Kena mintak modal ngan mak ni” bisk hatiku.aku menelefon ibuku untuk memberitahu kedua berita itu.Ibu membenarkan aku untuk pergi ke temerloh.Tidak sampai beberapa minit aku menerima sms yang sama dari teman sekelasku yang lain,kelas 6 Pintar SK Bandar Jaya(SKBJ).Lalu aku semula ke rumah setelah mengambil surat diluar.Aku terus ke bilik.

“Aku nak pakai baju apa esok?Aku bukan macam budak nie,pandai bergaya.Hmm..ape-ape je la” bicara aku sendirian.Tit!Tit!Sekali lagi telefonku berbunyi.

Hafiz,esok pakai baju merah ok.
Awakkan suka warna merah,tapi
kalau awak tak pakai siaplah awak!!
Bye….
Sender:Sarah


Ceh!!Berani cubalah kalau nak belasah aku.Kau tu perempuan.Sarah,sudah bersekolah denganku sejak tadika lagi.Aku sudah menganggapnya seperti adik-beradikku sendiri.Pintar dan ramai peminat.Itulah yang aku mampu untuk menerangkan perwatakannya.Dia banyak membantuku.Tawaran ke sebuah sbpi ditolaknya kerana alasannya jauh.Pada awal tahun 2007 Sarah akan memasuki sebuah sekolah SMKA di daerahku.Dia mengajakku untuk bersekolah sama dengannya kerana aku mempunyai kelayakan yang cukup untuk memohon.SMKA?Menggelupur aku mendengarnya,bagaikan satu mimpi ngeri dalam hidupku.Aku lebih suka bersekolah di SMKPS.

“Kopiah?Serban?Tudung labuh?”

“Arghh!!Malas aku nak fikir pasal SMKA”bentak hatiku.

Sekurang-kurangnya kini aku tahu baju apa yang perlu pakai esok.Terima kasih Sarah.Ku ambil baju merah didalam almariku lalu ku gantungkan agar senang untukku capai pagi-pagi esok.


Esoknya,aku ke Temerloh untuk bertemu membuat reunion bersama teman sekelasku di Pizza Hut.Bas kelihatan penuh.Mataku melilau mencari tempat duduk.Hatiku mendengus kerana tidak mendapat tempat duduk.”Layakkah untukku berdiri?Aku bayarlah tambang bas ni!!” bisik hatiku.Enam ringgit aku bazirkan untuk berdiri.Aku mengomel sendirian.Tiba-tiba aku terlihat satu tempat yang kosong.Tapi,ada seorang gadis disitu!!
Gulp!!

Aku menjadi gugup.Manakan pernah aku duduk berdua bersebelahan dengan seorang perempuan yang tidak aku kenali.Ah!!!Lantaklah.Aku memberanikan diri,langkahku hayun dengan penuh hemat.Akhirnya aku duduk juga.Keselesaan tiba dijiwa,marahku tadi reda serta merta.Sangkaan terhadap diriku yang akan berdiri sepanjang perjalanan dari jerantut ke temerloh meleset sama sekali.Tiba-tiba jantungku berdegup pantas semula.Gadis itu betul-betul berada di sebelahku.Aku hanya dapat melihat sisi wajahnya sahaja.Sejuk seketika jiwaku ini walaupun aku sendiri tak tahu apakah puncanya.Matanya menyorot pandangan keluar bas.

“Hmm..Lebih baik aku tidur” detik hatiku.Aku biarkan gadis itu dengan dunianya.Lagipun dia bukan ada kaitan dengan hidupku.Tapi aku masih tertanya-tanya.Kenapa jantungku berdegup kencang?Sedangkan aku baru sahaja melihat sisi mukanya,bukan seluruhnya!!

Mindaku mempermainkan jiwaku. “Kalau sisi muka dah cantik bayangkan seluruh wajahnya.Mestilah…”
Aku bermonolog sendirian.Darahku mengalir semakin laju.Mindaku masih lagi bermain teka-teki.”Aku jatuh cinta hanya kerana sisi muka?”sekali lagi aku bermonolog.Argh!!Mengarut la Hafiz.
“Assalamua’alaikum” satu suara membisik di sisiku..
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Thu Dec 10, 2009 9:23 pm

bes la cte ni...huhu..hafiz tu anta la ek..ni kisah beno ke???mmg bes lar...tp kan laki besenyer ske pompuan sbb dy cntik bkn sbb agamenyer??ana da analisis kebaykkn llki yg ana knl akn ckp sbb dy ske pompuan tu bab dy cntik,comey,pandai n mcm2 agi..tp xpenah dyorg ckp..sy ske awk sbb awk taat perintah Allah exc..huhu


Last edited by ana_ika on Thu Dec 10, 2009 9:31 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
atashi_ika96



Female Posts : 69
Age : 20
Birthday : 07/06/1996
Reputation : 0
Join date : 26/11/2009
Location : korea..

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Thu Dec 10, 2009 9:27 pm

hmm...
best2..
mmg bese ke laki ske kat pompuan tu sbb cntik..???
huhu...
kirenye depa ni bru f1 la ek..
huhu.. Razz
Back to top Go down
View user profile
Zainul Muhammad



Male jawatan : ڤوستكاون
Posts : 85
Age : 23
Birthday : 24/01/1993
Reputation : 0
Join date : 21/11/2009
Location : منتاكب ڤاحڠ

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Thu Dec 10, 2009 9:47 pm

bese r laki suke prmpuan
sb imannye...
ana pon gitu gak...
Back to top Go down
View user profile http://zainulmuhammad.blogspot.com/
hasan fikri
Admin


Male Posts : 121
Age : 23
Birthday : 12/03/1993
Reputation : 0
Join date : 18/11/2009
Location : BuRnToWn

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Fri Dec 11, 2009 8:00 pm

Nur atikah..bukan nk bangkang anti..
tapi kan...analisis anti tu ana tk brape stuju..
bkn tak stuju.. tapi kuang jerk...
sbbnye ialah......


Last edited by hasan fikri on Fri Dec 18, 2009 10:11 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
bintang_kelip2^_^



Female Posts : 60
Age : 20
Birthday : 01/03/1996
Reputation : 0
Join date : 28/11/2009
Location : pahunk

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Sat Dec 12, 2009 10:04 am

mmm..xbetol ek analisis ana 2..
Back to top Go down
View user profile
Hafiz f5



Male Posts : 2
Reputation : 0
Join date : 13/02/2010
Location : G A U Temerloh

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Sat Feb 13, 2010 11:22 am

ahahaha... lol! novel homemade ker...huhu ad bakat...truskanlah ek..
Back to top Go down
View user profile
Nurul Alia tahapian 04-08



Female jawatan : -
Posts : 2
Age : 25
Birthday : 27/09/1991
Reputation : 0
Join date : 08/06/2010
Location : Raub

PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Tue Jun 08, 2010 11:09 pm

[justify] nice starting.... i thnik this besed on your experience ... am i right???? Very Happy
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Kisahku episod 1   Today at 10:15 pm

Back to top Go down
 
Kisahku episod 1
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Life of TAHAP :: Novel-
Jump to: